پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه تعاون

افزایش هزینه‌های درمان‌های دندانپزشکی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است و اغلب افراد به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. یکی از بهترین روش‌های موجود، استفاده از بیمه‌های خوب و معتبری است که در پرداخت این هزینه‌ها کمک‌حال بیماران می‌شوند و می‌توانند نگرانی‌هایشان را در این خصوص، برطرف کنند. یکی از بهترین بیمه‌های فعال در ایران برای پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان، بیمه دندانپزشکی تعاون است که بسیاری از درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است. در ادامه به این خدمات و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز معتبر در زمینه مراقبت از دندان‌ها و فراهم‌کردن خدمات دندانپزشکی باکیفیت و حرفه‌ای است. این کلینیک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات پیشرفته، به ارائه خدماتی مانند ترمیم دندانی، ایمپلنت، ارتودنسی و … می‌پردازد. کادر مجرب و متخصص این کلینیک با اهمیت به نیازهای فردی بیماران، به هر فرد به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و متناسب با وضعیت اجتماعی و اقتصادی او، خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه تعاون هستند؟

بیمۀ تعاون یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بیمه‌های ایران است که درمان‌های دندانپزشکی متنوعی را در فهرست خدمات خود قرار داده است. این خدمات توسط مجرب‌ترین دندانپزشک‌ها و پرسنل، در تعداد زیادی مرکز و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی تعاون در سراسر کشور، به بیماران و بیمه‌شدگان ارائه می‌شوند. این خدمات را می‌توان به دو دستۀ خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

انواع خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی تعاون

این نوع خدمات شامل برخی از درمان‌های رایج و عمومی‌تر دندانپزشکی هستند که معمولاً افراد بیشتری با آن‌ها سروکار دارند و برای انجامشان به مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. در ادامه به برخی از خدمات عمومی که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تعاون هستند، خواهیم پرداخت.

پرکردن یا ترمیم دندان

اگر پوسیدگی دندان را تجربه کرده‌ باشید، با موهبتی به‌نام «ترمیم دندان» نیز آشنا هستیداین روش درمانی، رایج‌ترین متدی است که متخصصین دندانپزشکی روی دندان‌های پوسیده اعمال می‌کنندآن‌ها طی این فرایند، دندان آسیب‌دیده را با روش‌ پُرکردن اصلاح می‌کنند تا عملکرد بهتر و ظاهر زیباتری داشته باشددر کلینیک دندانپزشکی صدف، انواع خدمات دندانپزشکی با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و مجرب‌ترین کادر درمانی انجام می‌شوداگر دندان پوسیده دارید، پیش از آنکه پوسیدگی کل دندان را بگیرد و دیر شود، باید برای پرکردن دندان اقدام کنید.

اندو یا عصب‌کشی دندان

این شیوه درمانی، وقتی انجام می‌شود که عفونت و پوسیدگی به بخش‌های داخلی عصب یا همان هسته دندان رسیده باشداندو در بعضی از موارد، لقب جراحی نیز به خود می‌گیرد؛ اما به‌‌هیچ‌‌عنوان از این واژه نترسیدتنها کاری که در این تکنیک انجام می‌شود این است که دندانپزشک بعد از انجام بی‌حسی موضعی، بخش داخلی و نرم دندان (پالپرا به‌طورکامل تخلیه و سپس با مواد مناسب،‌ آن را پر می‌کندبه‌همین‌منظور، دندانپزشکان باتجربه کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از جدیدترین متریال‌های روز دنیا، تجربه آسانی از عصب‌کشی را برای شما خلق می‌کنند.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تعاون است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی تعاون می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.

جراحی دندان عقل با بیمه تعاون

پروتز دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که بیمه دندانپزشکی تعاون در پرداخت هزینۀ آن قبول خدمت کرده است، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده‌اند و در خوردن غذا و حرف‌زدن به مشکل دچار شده‌اند. پروتزهای دندانی پس‌از قالب‌گیری از دهان هر شخص و ساخت پروتز مخصوص او، در دهانش قرار می‌گیرند که به‌طور کلی 2 نوع هستند و عبارت‌اند از:

  • پروتز دندان متحرک: این پروتزها همان‌طور که از نامشان پیداست در دهان فرد به‌شکل ثابت نصب نمی‌شوند و او می‌تواند هنگام خواب یا انجام برخی از فعالیت‌ها آن را از دهان خود خارج کند و دوباره در دهان قرار بدهد. در این شرایط مراقبت از پروتز و جلوگیری از آلوده‌شدن آن امری ضروری است.
  • پروتز دندان ثابت: این پروتزها برخلاف پروتز متحرک به کمک چسب‌های مخصوص در دهان به شکل ثابت نصب می‌شوند و امکان خارج‌کردنشان وجود ندارد.

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت که نام دیگر آن کاشت دندان است یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که هزینۀ آن معمولاً بالاست و به همین دلیل داشتن بیمه، به بیماران در پرداخت هزینه‌های آن بسیار کمک می‌کند. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که همه یا بخشی از دندان‌های خود را به دلایل گوناگونی از دست داده‌اند و در صدد هستند که این فقدان را با دندان مصنوعی جبران کنند. البته این دندان مصنوعی نسبت به پروتزهای معمولی، استحکام و کارایی بیشتری دارد؛ زیرا دندان مصنوعی یا همان ایمپلنت درون لثه کاشته می‌شود. برای انجام این درمان از 3 قطعه استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر یا پایۀ ایمپلنت: قطعۀ فلزی معمولاً از جنس تیتانیوم که به‌عنوان ریشۀ دندان درون لثه و فک قرار می‌‌گیرد و کاملاً با بافت‌های اطراف جوش می‌خورد تا آمادۀ نصب تاج شود.
  • اباتمنت یا قطعۀ متصل‌کنندۀ پایه به تاج: قطعه‌ای که معمولاً فلزی است و از طریق آن، پایۀ ایمپلنت به تاج متصل می‌شود.
  • تاج یا روکش مصنوعی: روکشی شبیه به دندان طبیعی که روی اباتمنت قرار می‌گیرد و نقش دندان طبیعی را در دهان ایفا می‌کند.

ایمپلنت دندان با بیمه تعاون

قطعات نام‌برده، طی مراحل مختلف در دهان فرد قرار می‌گیرند و بعد از اتمام جلسات درمان، بیمار دندان‌هایی شبیه به دندان‌های طبیعی در دهان خود دارد که بسیار مقاوم‌اند و از نظر ظاهری نیز با سایر دندان‌ها تفاوت خاصی ندارند و می‌توانند سالیان سال، عمر کنند.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی تعاون چقدر است؟

عوامل مختلفی روی قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند به همین دلیل هزینۀ آن با احتساب بیمه، باید از کلینیک مورد نظر پرسیده شود.

ارتودنسی دندان

از دیگر درمان‌های تخصصی حوزۀ دندانپزشکی که تحت حمایت بیمۀ تعاون است، می‌توان درمان ارتودنسی را نام برد که هم از نظر زمانی درمانی طولانی‌مدت به حساب می‌آید هم از نظر هزینه، ارزان نیست. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که دندان‌های به‌هم‌ریخته و نامرتبی دارد و از مشکلاتی مثل جلو یا عقب بودن دندان‌ها، فاصلۀ دندان‌ها و امثالهم رنج می‌برند. در چنین شرایطی، انواع دستگاه‌های ارتودنسی به میدان می‌آیند تا بتوان این درهم‌ریختگی‌ها را مرتب کرد و دندان‌هایی ردیف و زیبا به فرد هدیه داد.

دستگاه‌های ارتودنسی در مجموع به 2 شکل ثابت و متحرک در دسترس هستند که انتخاب آن‌ها با مشورت ارتودنتیست و شرایط بیمار انجام می‌شود و شیوۀ کار آن‌ها نیز به این صورت است که در طول بازۀ زمانی 1 تا 3 ساله، با ایجاد فشار مناسب به دندان‌ها، آن‌ها را در موقعیت درستشان قرار می‌دهند.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

فرانشیز اصطلاحی است که در بیمه کاربرد دارد و به‌معنای سهم بیمار یا همان هزینه‌ای است که پرداخت آن بر عهدۀ شرکت بیمه نیست و خود بیمار باید آن را بپردازد. این رقم معمولاً به‌شکل درصد یا عدد مشخص می‌شود و در بیمۀ تکمیلی تعاون معمولاً بین 10 تا 40 درصد است که براساس نوع قرارداد بیمه و بیمه‌شدگان، تعیین می‌شود و فرد باید آن را بپردازد.

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به گرانی‌های اخیر به یک چالش بزرگ برای بسیاری از افراد تبدیل شده است، به طوری که بسیاری را از مراقبت‌های لازم دندانی باز می‌دارد. در چنین وضعیتی، وجود بیمه‌های تخصصی می‌تواند کمک شایانی به بهبود دسترسی به خدمات دندانپزشکی کند. بیمه تعاون یکی از پیشتازان ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی است که توانسته است با ارائه‌ی خدمات مناسب، رضایت مشتریان خود را جلب کند.کلینیک دندانپزشکی صدف نیز با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و تیمی متشکل از افراد مجرب و متخصص، خدماتی باکیفیت و هدفمند را جهت ارتقای سلامت دهان و دندان بیماران ارائه می‌دهد. این کلینیک تلاش می‌کند تا با فراهم آوردن تجربه‌ای امن و مطمئن، رضایت کامل بیماران را به ارمغان آورد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین