پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ

دندان‌ها به‌دلیل نقشی که در تغذیه، گفتار و ظاهر افراد دارند، یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که رسیدگی به آن‌ها امری ضروری و همیشگی است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالا رفته است، پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان مشکلات دهان و دندان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شده است. خوشبختانه بیمه‌ها تا حد بسیاری این نگرانی‌ها را برطرف کرده‌اند و بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ به‌عنوان یکی از معتبرترین و بهترین بیمه‌های ایران خدمات خوبی را در این خصوص ارائه داده است که قصد داریم در ادامه به معرفی و شرح آن‌ها بپردازیم.

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز حرفه‌ای و باتجربه در زمینه خدمات دندانپزشکی است که با ارائه خدمات باکیفیت و به‌روز، به بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران کمک می‌کند. این کلینیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا و کادر مجرب، تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به بیماران ارائه دهد و تجربه‌ای مطمئن و رضایت‌بخش برای آن‌ها فراهم کند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی آتیه سازان حافظ نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. این شیوه درمانی، وقتی انجام می‌شود که عفونت و پوسیدگی به بخش‌های داخلی عصب یا همان هسته دندان رسیده باشداندو در بعضی از موارد، لقب جراحی نیز به خود می‌گیرد؛ اما به‌‌هیچ‌‌عنوان از این واژه نترسیدتنها کاری که در این تکنیک انجام می‌شود این است که دندانپزشک بعد از انجام بی‌حسی موضعی، بخش داخلی و نرم دندان (پالپرا به‌طورکامل تخلیه و سپس با مواد مناسب،‌ آن را پر می‌کندبه‌همین‌منظور، دندانپزشکان باتجربه کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از جدیدترین متریال‌های روز دنیا، تجربه آسانی از عصب‌کشی را برای شما خلق می‌کنند.

ری اندو دندان

از فهرست درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه هستند، می‌توان ری اندو دندان را نیز نام برد که درواقع انجام دوبارۀ عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است. تفاوت ری اندو و اندو در این است که این بار دندانپزشک باید همۀ موادی که در درمان قبلی استفاده شده بود و دندان را با آن پر کرده بودند خالی کند،  پاکسازی کامل انجام دهد، دندان را شست‌وشو دهد و مجدداً آن را ترمیم کند. ری اندو زمانی انجام می‌شود که ریشۀ دندان به دلایل مختلفی مثل خوردن ضربه و ترک‌های پنهان، پیچیدگی کانال دندان، نفوذ باکتری‌ها ودوباره دچار التهاب و عفونت شود.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

جراحی و برداشتن دندان عقل نسج نرم و سخت، از دیگر درمان‌های رایج در دندانپزشکی است که خوشبختانه جزو خدمات بیمۀ البرز نیز هست و بیمه‌شدگان می‌توانند از آن برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند. نسج یعنی بافت و منظور از نسج نرم و سخت، بافت لثه و استخوان است. به وضعیتی که دندان عقل در بافت لثه محبوس شده باشد، دندان عقل نسج نرم و به وضعیتی که این دندان در بافت استخوان مدفون باشد، دندان عقل نسج سخت می‌گویند که برای درمان و خارج‌کردن آن‌ها باید از جراحی کمک گرفت.

این وضعیتِ دندان‌های عقل، معمولاً زمانی به وجود می‌آید که فک فضای کافی برای رشد دندان جدید نداشته باشد و علت ضروری‌بودن جراحی و برداشتن آن‌ها این است که می‌توانند منجر به بروز آبسه، کیست، التهاب و عفونت، تخریب بافت استخوان و لثه، آسیب به دندان‌های کناری، ایجاد بوی بد در دهان وشوند.

جراحی دندان عقل با بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ 

جرمگیری و بروساژ دندان

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ، جرمگیری و بروساژ دندان (Tooth Scaling) است که خیلی از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند؛ زیرا با وجود هرگونه مراقبتی مثل مسواک‌زدن، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و، جرم‌ها روی دندان‌ها می‌نشینند و در طول زمان به وضعیتی دچار می‌شوند که نیاز است این جرم‌ها با اقدام حرفه‌ای دندانپزشک برداشته شوند تا موجب بروز پوسیدگی در دندان، التهاب و تخریب لثه و مشکلاتی از این دست، نشوند. جرمگیری دندان عمل نسبتاً ساده‌ای است که به افراد واجد شرایط توصیه می‌شود هر 6 ماه یک بار آن را انجام بدهند و از این نظر، داشتن یک بیمه دندانپزشکی خوب، مثل بیمۀ آتیه سازان حافظ، بسیار کاربردی و مفید است.

پرکردن دندان (ترمیم)

دومین درمانی که بسیار متداول است و بودنش در لیست خدمات بیمه، مفید و کارآمد به حساب می‌آید، پرکردن یا ترمیم دندان است. وقتی دندان‌ها به آسیب‌هایی دچار می‌شوند که قابلیت احیا و ترمیم دارند، این درمان بهترین گزینه است و می‌توان به کمک آن انواع پوسیدگی‌ها و شکستگی‌ها و فرسودگی‌های دندان‌ها را برطرف کرد. برای انجام این کار، دندانپزشک ابتدا معاینه و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و بعد از تزریق بی‌حسی، اقدام به پاکسازی و ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده می‌کند. با انجام این کار، وضعیت دندان بهبود می‌یابد و می‌تواند تا چند سال دیگر نیز به کار خود ادامه بدهد.

پروتز دندان

دیگر درمانی که پرداخت هزینۀ آن با وجود بیمه تکمیلی، برای بیماران بسیار راحت شده است، پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی است. پروتز دندان زمانی لازم می‌شود که بیمار به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده باشد. در این صورت، او می‌تواند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام قالب‌گیری، پروتز مخصوص خودش را دریافت کند و به‌راحتی از آن استفاده کند.

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ

علاوه‌بر موارد فوق که جزو خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ بودند، درمان‌های دیگری نیز مورد حمایت این بیمه هستند که درمان‌های تخصصی‌تر به حساب می‌آیند و انجام آن‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. این موارد عبارت‌اند از:

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت که نام دیگر آن کاشت دندان است یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که هزینۀ آن معمولاً بالاست و به همین دلیل داشتن بیمه، به بیماران در پرداخت هزینه‌های آن بسیار کمک می‌کند.انسان‌ها به‌دلایل مختلفی مثل تصادفات رانندگی، افتادن از بلندی، ورزش‌های رزمی، عدم رعایت بهداشت، جراحی، عوامل وراثتی و … ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. ازدست‌دادن دندان‌ها به‌دلیل نقصی که در ظاهر و لبخند ایجاد می‌کند و مشکلاتی که در غذاخوردن و گاززدن به وجود می‌آورد می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد و باعث کاهش‌ اعتمادبه‌نفس و بروز مشکلات گوارشی در آن‌ها بشود. درمان ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است که با کاشت یک ریشه و تاج مصنوعی مشابه دندان‌ طبیعی، این مشکلات حل شوند و بیماران بتوانند علاوه‌بر حفظ زیبایی لبخندشان از سلامت جسمانی خود نیز مراقبت کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ

ارتودنسی دندان

از دیگر درمان‌های تخصصی حوزۀ دندانپزشکی که تحت حمایت بیمۀ آتیه سازان حافظ است، می‌توان درمان ارتودنسی را نام برد. ارتودنسی یک روش درمانی در دندانپزشکی با تمرکز بر هم‌تراز و صاف‌کردن دندان‌ها و فک هاست. اگر شما دندان‌هایی کج، شلوغ، روی‌هم‌رفته، دارای فاصله و شکاف، درهم و جلو و عقب دارید و یا فک بالا و پائین شما عقب تر یا جلوتر از وضعیت معمولی هست، می‌توانید از این درمان برای بهبود وضعیت دندان‌ها و فک خود استفاده کنید؛ چراکه هریک از این مشکلات نه‌تنها از نظر ظاهری روی چهره و لبخند شما اثر منفی می‌گذارند، بلکه می‌توانند از طریق ایجاد پوسیدگی و التهاب، سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند و در خوردن غذا و صحبت‌کردنتان نیز اختلالاتی ایجاد کنند. ارتودنسی دندان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانید در بازۀ زمانی معین به کمک ابزارهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب روی دندان‌ها یا فک، به‌مرور آن‌ها را جابه‌جا کنید و درنهایت فک و دندان‌هایی یک‌دست و مرتب داشته باشید که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سلامت دهان و دندان، لبخندی زیبا، گفتار روان، اعتمادبه‌نفس و تغذیۀ درست که می‌تواند بر بالابردن کیفیت زندگی‌تان اثر محسوسی بگذارد.

سخن پایانی

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت و گرانی‌ها به یکی از معضلاتی تبدیل شده است که خیلی از افراد را از رسیدگی به دندان‌هایشان منصرف می‌کند. در چنین شرایطی وجود بیمه‌ها می‌تواند کمک بزرگی باشد تا افراد بتوانند به سلامت دهان و دندان خود برسند. یکی از بهترین بیمه‌هایی که توانسته است در این مورد خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه بدهد، بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ است که در این مقاله به معرفی خدمات آن پرداختیم.کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب و متخصص، بهترین خدمات را با هدف رضایت بیماران خود ارائه می‌دهد، تا تجربه‌ای امن و مطمئن برای آن‌ها فراهم آورد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین