پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا

آیا هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی شما را هم کلافه کرده و پرداخت مخارج درمان‌ها برایتان به یک معضل تبدیل شده است؟ دیگر نگران نباشید! بیمه دندانپزشکی آسیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین بیمه‌های موجود در ایران است که انواع خدمات مفید و کارآمد در حوزۀ دندانپزشکی و درمان‌های مربوط به آن را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این خدمات شامل انواع درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی است که در کلینیک دندانپزشکی صدف انجام می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک، این درمان‌ها را انجام دهید و از خدمات بیمه آسیا برای پرداخت هزینه استفاده کنید. در ادامه، به این بیمه و درمان‌های تحت پوشش آن خواهیم پرداخت.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آسیا

بیمه دندانپزشکی آسیا از خوش‌نام‌ترین بیمه‌های تکمیلی در ایران است که بسیاری از درمان‌های کاربردی و رایج حوزۀ دهان و دندان را تحت پوشش خود قرار داده است. بیماران می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه، از خدمات آن استفاده کنند و پرداخت هزینه‌های درمان را برای خود آسان‌تر کنند. درمان‌های تحت پوشش این بیمه عبارت‌اند از:

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی آسیا

یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین درمان‌ها در حوزۀ دندانپزشکی، کاشت دندان یا ایمپلنت است که برای جبران دندان‌های ازدست‌رفتۀ بیماران به کار می‌رود. در این درمان از سه قطعه به نام‌های فیکسچر (پایۀ ایمپلنت)، اباتمنت (قطعۀ اتصال پایه به تاج مصنوعی) و تاج مصنوعی (روکش ایمپلنت) استفاده می‌شود که طی مراحل مختلف در لثه و دهان قرار می‌گیرند. در ابتدا، پایه که معمولاً قطعه‌ای فلزی است، درون لثه و فک قرار می‌گیرد تا با استخوان جوش بخورد و جایگزین ریشۀ دندان شود، سپس اباتمنت به آن متصل می‌شود و پس‌از آن، روکش روی اباتمنت چفت می‌شود تا در نهایت بیمار دندانی کاملاً مشابه با دندان طبیعی داشته باشد.

ایمپلنت دندان با بیمه آسیا

با وجود این نتیجۀ عالی که باعث می‌شود فرد بتواند دوباره دندان‌های خوب و کاملاً مقاوم داشته باشد، هزینۀ بالای درمان ایمپلنت دغدغۀ خیلی از افراد است و حتی بسیاری از بیماران را از انجام آن منصرف می‌کند. بیمه دندانپزشکی آسیا با قراردادن این درمان در لیست خدمات خود، شرایط خوبی را برای بیمه‌شدگان فراهم کرده است تا بتوانند با خیال راحت به دهان و دندان خود رسیدگی کنند و از دغدغه‌های مالی مربوط به آن نجات یابند.

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آسیا

برای انجام این درمان به شرایط خاصی نیاز نیست و کافی است که بیمار به یکی از کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌های طرف قرارداد با بیمه آسیا مراجعه کند و درصورتی که واجد شرایط لازم برای انجام ایمپلنت باشد، این درمان برای او انجام می‌شود.

اندو (عصب‌کشی)

دیگر درمانی که بسیار رایج است و وجود یک بیمۀ خوب می‌تواند در پرداخت هزینه‌ها کمک‌حال بیماران شود، درمان اندو یا عصب‌کشی (درمان ریشۀ دندان) است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که به دلایل مختلفی مثل گسترش پوسیدگی و… ریشۀ دندانشان دچار التهاب و عفونت شده است و ناحیۀ پالپ دندان به درمان و اقدامات دندانپزشکی نیاز دارد. در چنین شرایطی دندانپزشک ابتدا دندان را خالی، عفونت و آلودگی‌ها را کاملاً تمیز می‌کند و بعد از پاکسازی کامل، دندان آسیب‌دیده را با مواد مخصوص پُر می‌کند تا باکتری‌ها نتوانند بار دیگر وارد شوند.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

از دیگر خدمات بیمه دندانپزشکی آسیا می‌توان به جراحی دندان عقل اشاره کرد که هم شامل دندان عقل نسج نرم می‌شود هم دندان عقل نسج سخت. منظور از این دو عبارت، رشد دندان عقل نهفته در بافت لثه (نسج نرم) و در بافت استخوانی فک (نسج سخت) است که علت آن نبود فضای کافی در فک و دهان یا ناهنجاری‌هایی است که باعث می‌شوند دندان نتواند رشد عادی خود را طی کند و به‌جای خروج از فک و لثه، در همان نواحی به‌صورت نهفته و پنهان رشد می‌کند.

وجود دندان عقل نهفته در نسج نرم و سخت می‌تواند به عوارض بسیاری مثل التهاب و عفونت، آسیب به بافت لثه و سایر دندان‌ها، بوی بد دهان و… منجر شود که به‌همین‌دلیل به محض تشخیص، باید از طریق جراحی، از دهان خارج شوند. هزینۀ جراحی‌های دندان معمولاً کم نیست و به‌همین‌دلیل این مورد نیز جزو خدمات ارزشمند و کاربردی این بیمه تکمیلی محسوب می‌شود.

ارتودنسی

دیگر خدمتی که از سوی بیمه تکمیلی آسیا به بیمه‌شدگان اعطا شده است، پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان ارتودنسی دندان است. این درمان جزو درمان‌های زمان‌بر دندانپزشکی است که طی جلسات متعددی در طول 1 تا 3 سال انجام می‌شود و به‌همین‌دلیل داشتن یک بیمۀ خوب می‌تواند برای بیماران بسیار مفید باشد.

درمان ارتودنسی برای افرادی مناسب است که دندان‌هایی به‌هم‌ریخته، شلوغ، کج، فاصله‌دار و… دارند و از ناهنجاری‌هایی مثل جلو یا عقب‌بودن فک و دندان‌ها رنج می‌برند. ارتودنسی به کمک دستگاه و ابزارهای مخصوص خود، با واردکردن فشار مناسب و اصولی به دندان‌ها، آن‌ها را به جای درست خود هدایت می‌کند و پس‌از طی مسیر درمان، بیمار دندان‌هایی مرتب و لبخندی زیبا خواهد داشت. انواع ارتودنسی که بیماران با مشورت متخصص می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند عبارت‌اند از:

  • ارتودنسی ثابت: این نوع ارتودنسی به کمک دستگاهی به نام بریس انجام می‌شود که اجزای مختلفی مثل براکت، سیم، الاستیک و… دارد. این دستگاه از ابتدا تا انتهای درمان از دهان بیمار خارج نمی‌شود و تنها فشار براکت‌ها در هر دوره تنظیم می‌شود تا دندان‌ها بتوانند حرکت کنند و در جای درست قرار بگیرند. انواع ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی لینگوال یا زبانی و ارتودنسی رنگی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و براساس شرایط و نیاز و سلیقۀ بیمار انتخاب می‌شوند.
  • ارتودنسی متحرک: در ارتودنسی متحرک، برخلاف نوع ثابت، ابزار ارتودنسی در دهان چفت نمی‌شود و به دندان‌ها متصل نیست؛ به‌همین‌دلیل بیماران می‌توانند آن را بعضی اوقات مثل هنگام مسواک‌زدن و رسیدگی به دندان یا غذاخوردن از دهان خارج کنند و دوباره سر جایش بگذارند. این نوع ارتودنسی‌ها به‌طور کلی شامل 2 نوع هستند که عبارت‌اند از الاینرها و ریتینرها که اولی نوعی پلاک شفاف است و به مرور زمان با ایجاد فشار مناسب باعث جابه‌جایی دندان‌ها می‌شود و دومی تثبیت‌کنندۀ ارتودنسی است که پس‌از اتمام درمان برای حفظ اثر آن تا مدتی باید استفاده شود.

جرمگیری و بروساژ

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش این بیمه، جرمگیری و بروساژ دندان است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان‌هایشان به‌ویژه بخش پایینی آن تجمع کرده‌اند و این شرایط می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان و التهاب لثه و سایر مشکلات شود. دندانپزشک به کمک ابزارهای مخصوص خود این جرم‌ها را از دهان خارج می‌کند و بار دیگر سلامت و پاکیزگی را به دندان‌های بیمار بازمی‌گرداند. ازآنجاکه به بیماران مستعد این عارضه توصیه می‌شود هر 6 ماه یا 1 سال این درمان را تکرار کنند، داشتن بیمه، امری مفید در پرداخت هزینه‌هاست.

پرکردن (ترمیم) دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایج در حوزۀ دندانپزشکی که بسیاری از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند، پرکردن یا همان ترمیم دندان است. زمانی که دندان به پوسیدگی، ترک، شکستگی، لب‌پریدگی و مشکلاتی از این دست دچار شود، از ترمیم دندان برای درمان آن استفاده می‌کنند که در آن دندانپزشک پس‌از تزریق بی‌حسی، ابتدا نواحی آسیب‌دیدۀ دندان را تمیز می‌کند، پوسیدگی‌ها را برمی‌دارد و بعد، به کمک مواد مخصوص به ترمیم و اصلاح دندان می‌پردازد. این درمان به دندان عمر دوباره‌ای می‌بخشد تا بتوان بار دیگر از آن استفاده کرد و درصورت نیاز، پیش‌از آنکه آسیب‌ها به ناحیۀ ریشۀ دندان برسند، می‌توان مجدداً آن را ترمیم کرد.

پروتز دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که بیمه دندانپزشکی آسیا در پرداخت هزینۀ آن قبول خدمت کرده است، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده‌اند و در خوردن غذا و حرف‌زدن به مشکل دچار شده‌اند. پروتزهای دندانی پس‌از قالب‌گیری از دهان هر شخص و ساخت پروتز مخصوص او، در دهانش قرار می‌گیرند که به‌طور کلی 2 نوع هستند و عبارت‌اند از:

  • پروتز دندان متحرک: این پروتزها همان‌طور که از نامشان پیداست در دهان فرد به‌شکل ثابت نصب نمی‌شوند و او می‌تواند هنگام خواب یا انجام برخی از فعالیت‌ها آن را از دهان خود خارج کند و دوباره در دهان قرار بدهد. در این شرایط مراقبت از پروتز و جلوگیری از آلوده‌شدن آن امری ضروری است.
  • پروتز دندان ثابت: این پروتزها برخلاف پروتز متحرک به کمک چسب‌های مخصوص در دهان به شکل ثابت نصب می‌شوند و امکان خارج‌کردنشان وجود ندارد.

پروتز دندان با بیمه آسیا

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

فرانشیز اصطلاحی است که در بیمه کاربرد دارد و به‌معنای سهم بیمار یا همان هزینه‌ای است که پرداخت آن بر عهدۀ شرکت بیمه نیست و خود بیمار باید آن را بپردازد. این رقم معمولاً به‌شکل درصد یا عدد مشخص می‌شود و در بیمۀ تکمیلی آسیا معمولاً بین 10 تا 20 درصد است که براساس نوع قرارداد بیمه و بیمه‌شدگان، تعیین می‌شود و فرد باید آن را بپردازد.

سخن پایانی

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی در شرایطی که گرانی بیداد می‌کند، یکی از دغدغه‌های مهم و به‌جای بیماران است. خوشبختانه با وجود بیمه‌های معتبر و خوبی مثل بیمه دندانپزشکی آسیا این دغدغه‌ها مرتفع شده است و بیماران می‌توانند با خیال راحت به درمان مشکلات دهان و دندان خود بپردازند. بیمه آسیا بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است و برای استفاده از خدمات آن کافی است بیماران به کلینیک‌های طرف قرارداد این بیمه مثل کلینیک دندانپزشکی صدف مراجعه کنند و از این فرصت برای سهولت پرداخت هزینه‌های درمانی خود، بهره‌مند شوند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین