پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز

دندان‌ها به‌دلیل نقشی که در تغذیه، گفتار و ظاهر افراد دارند، یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که رسیدگی به آن‌ها امری ضروری و همیشگی است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالا رفته است، پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان مشکلات دهان و دندان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شده است. خوشبختانه بیمه‌ها تا حد بسیاری این نگرانی‌ها را برطرف کرده‌اند و بیمه دندانپزشکی البرز به‌عنوان یکی از معتبرترین و بهترین بیمه‌های ایران خدمات خوبی را در این خصوص ارائه داده است که قصد داریم در ادامه به معرفی و شرح آن‌ها بپردازیم.

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز حرفه‌ای و باتجربه در زمینه خدمات دندانپزشکی است که با ارائه خدمات باکیفیت و به‌روز، به بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران کمک می‌کند. این کلینیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا و کادر مجرب، تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به بیماران ارائه دهد و تجربه‌ای مطمئن و رضایت‌بخش برای آن‌ها فراهم کند.

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه الرز
کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی البرز نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی البرز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. در این درمان، ابتدا دندانپزشک کانال‌های دندان را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس آن را با مواد مخصوص پر می‌کند تا به حالت اولیۀ خود بازگردد و از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به ریشه و ایجاد التهاب و عفونت، جلوگیری شود. عصب‌کشی بنابر شرایط بیمار و وضعیت دندانش، می‌تواند در 1 یا 2 جلسه انجام شود.

ری اندو دندان

از فهرست درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه هستند، می‌توان ری اندو دندان را نیز نام برد که درواقع انجام دوبارۀ عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است. تفاوت ری اندو و اندو در این است که این بار دندانپزشک باید همۀ موادی که در درمان قبلی استفاده شده بود و دندان را با آن پر کرده بودند خالی کند،  پاکسازی کامل انجام دهد، دندان را شست‌وشو دهد و مجدداً آن را مهر و موم کند. ری اندو زمانی انجام می‌شود که ریشۀ دندان به دلایل مختلفی مثل خوردن ضربه و ترک‌های پنهان، پیچیدگی کانال دندان، نفوذ باکتری‌ها و … دوباره دچار التهاب و عفونت شود.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

جراحی و برداشتن دندان عقل نسج نرم و سخت، از دیگر درمان‌های رایج در دندانپزشکی است که خوشبختانه جزو خدمات بیمۀ البرز نیز هست و بیمه‌شدگان می‌توانند از آن برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند. نسج یعنی بافت و منظور از نسج نرم و سخت، بافت لثه و استخوان است. به وضعیتی که دندان عقل در بافت لثه محبوس شده باشد، دندان عقل نسج نرم و به وضعیتی که این دندان در بافت استخوان مدفون باشد، دندان عقل نسج سخت می‌گویند که برای درمان و خارج‌کردن آن‌ها باید از جراحی کمک گرفت.

این وضعیتِ دندان‌های عقل، معمولاً زمانی به وجود می‌آید که فک فضای کافی برای رشد دندان جدید نداشته باشد و علت ضروری‌بودن جراحی و برداشتن آن‌ها این است که می‌توانند منجر به بروز آبسه، کیست، التهاب و عفونت، تخریب بافت استخوان و لثه، آسیب به دندان‌های کناری، ایجاد بوی بد در دهان و … شوند.

جرمگیری و بروساژ دندان

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز، جرمگیری و بروساژ دندان (Tooth Scaling) است که خیلی از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند؛ زیرا با وجود هرگونه مراقبتی مثل مسواک‌زدن، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و …، جرم‌ها روی دندان‌ها می‌نشینند و در طول زمان به وضعیتی دچار می‌شوند که نیاز است این جرم‌ها با اقدام حرفه‌ای دندانپزشک برداشته شوند تا موجب بروز پوسیدگی در دندان، التهاب و تخریب لثه و مشکلاتی از این دست، نشوند.

جرمگیری دندان عمل نسبتاً ساده‌ای است که به افراد واجد شرایط توصیه می‌شود هر 6 ماه یک بار آن را انجام بدهند و از این نظر، داشتن یک بیمه دندانپزشکی خوب، مثل بیمۀ البرز، بسیار کاربردی و مفید است.

جرم گیری با بیمه البرز
پرکردن (ترمیم) دندان

پرکردن دندان یا ترمیم‌کردن آن از متداول‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که می‌توان به کمکش، پوسیدگی دندان یا شکستگی و فرسایش بخش‌هایی از آن را در همان مراحل اولیه، پاکسازی و مرمت کرد تا آسیب بیشتری به دندان نرسد و بیمار از انجام درمان‌هایی مثل عصب‌کشی، جراحی و … در امان بماند.

در درمان ترمیم دندان، ابتدا دندانپزشک بخش‌های پوسیده را خالی و پاکسازی می‌کند، سپس با مواد مخصوص دندان را پر می‌کند یا شکستگی‌ها و فرسودگی‌های آن را ترمیم و بازسازی می‌کند. موادی که برای این کار استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط و درخواست بیمار، بهترین گزینه برای او انتخاب و استفاده خواهد شد.

پروتز دندان

از دیگر مشکلاتی که خیلی از افراد به‌خصوص سالمندان با آن مواجه می‌شوند از‌دست‌دادن دندان است که می‌تواند به دلایل مختلفی مثل پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها، حوادثی مثل تصادف و شکستن دندان‌ها، بیماری پریودنتال، کهولت سن و … رخ دهد. این حادثه چه از نظر جسمانی چه روانی می‌تواند آسیب زیادی به فرد بزند؛ زیرا علاوه‌بر ایجاد اختلال در جویدن غذا و گفتار، می‌تواند بر زیبایی ظاهری او و لبخندش نیز اثر منفی بگذارد و اعتمادبه‌نفس وی را از بین ببرد.

درمان پروتز دندان، درمان مناسب برای این دسته از افراد است که همه یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند و به دنبال راهی برای جبران این فقدان‌اند. در این درمان، دندان مصنوعی به جای دندان طبیعی در دهان قرار می‌گیرد و وضعیت بیمار بهبود می‌یابد. از آنجا که این مشکل، آثار سوء زیادی دارد و هزینه‌بر است، بودنش در لیست خدمات بیمه دندانپزشکی البرز، نکته‌ای مثبت و کارآمد به حساب می‌آید.

خدمات تخصصی

علاوه‌بر خدمات عمومی که در بخش پیشین به آن اشاره شد، 2 مورد از خدمات تخصصی دندانپزشکی نیز تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز هستند که شامل ایمپلنت و ارتودنسی دندان می‌شود. در ادامه به هر یک از این خدمات خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا همان کاشت دندان یکی از مهم‌ترین درمان‌ها در حوزۀ دندانپزشکی است. افرادی که به هر دلیل یک یا چند و حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به کمک این روش درمانی، دندان‌های ازدست‌رفته را جبران کنند و وضعیت دهان و فک خود را به حالت سابق برگردانند.

ایمپلنت دندان شامل سه قسمت به نام فیکسچر (پایۀ ایمپلنت)، اباتمنت (قطعۀ اتصال) و تاج مصنوعی (پروتز یا روکش دندان) است که طی چند مرحله در دهان قرار می‌گیرند و در نهایت، بیمار دندانی خواهد داشت که از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست می‌تواند سالیان سال در دهان، سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند. این درمان جزو درمان‌های گران‌قیمت دندانپزشکی است و داشتن بیمه، کمک بزرگی در پرداخت هزینه‌های آن محسوب می‌شود.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی البرز چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مثل برند قطعات، جنس آن‌ها، تعرفۀ دندانپزشک و … بستگی دارد و تأمین این هزینه توسط بیمۀ البرز نیز به قیمت آن و سایر شرایط بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی برای آن در نظر گرفت و بیماران باید برای اطلاع از قیمت و تعرفۀ بیمه، با کلینیک دندانپزشکی صدف تماس بگیرند.

ارتودنسی دندان

دیگر درمان تخصصی که در لیست خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز قرار دارد، ارتودنسی دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های نامرتب، درهم و شلوغ، عقب و جلو، کج، فاصله‌دار و … دارند و می‌خواهند که آن‌ها را مرتب کنند تا در نهایت دندان‌های یک‌دست و لبخندی زیبا داشته باشند و همچنین از بروز مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، التهاب و … جلوگیری کنند.

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که به‌طور کلی به 2 دستۀ ثابت و متحرک تقسیم می‌شود و بیمار با مشورت ارتودنتیست می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. پس از انتخاب نوع ارتودنسی و انجام معاینات و مشاوره‌های اولیه، بیمار باید عکسی از دندان‌های خود تهیه کند، تمامی مشکلات دندان مثل پوسیدگی و التهاب ریشه و … را درمان کند، قالب‌گیری دندان‌ها انجام شود و سپس دستگاه ارتودنسی روی دندان‌های او قرار بگیرد.

نکتۀ مهم درمورد ارتودنسی این است که این درمان جزو درمان‌های زمان‌بر و طولانی‌مدت است که با توجه به شرایط بیمار می‌تواند 1 تا 3 سال طول بکشد و به‌همین‌دلیل هزینۀ آن جزو مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران است و بیمه البرز، با قراردادن این درمان در لیست خدمات خود، این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است.

بیمه دندانپزشکی البرز تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان توسط بیمه دندانپزشکی البرز به بیمۀ هر فرد و درمان‌هایی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند، بستگی دارد و برای همه یکسان نیست؛ در نتیجه، هزینۀ کلیۀ درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی با توجه به بیمۀ افراد تا سقف قرارداد پرداخت خواهد شد.

سخن پایانی

مراقبت از دندان‌ها و درمان به موقع مشکلات و آسیب‌هایشان از اقدامات ضروری در زندگی هر فرد است. از آنجا که امروزه هزینۀ درمان‌های حوزۀ دهان و دندان بسیار بالا رفته است، داشتن یک بیمۀ خوب که بتواند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را پوشش دهد، می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. بیمۀ البرز با ارائۀ بهترین خدمات در این خصوص، توانسته است رضایت بسیاری از مراجعین خود را جلب کند. خدمات بیمه دندانپزشکی البرز را می‌توان به 2 دستۀ عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در این مقاله به‌طور کامل به معرفی و شرح آن‌ها پرداختیم. در کلینیک دندانپزشکی صدف می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی را تحت‌نظر بهترین و مجرب‌ترین دندانپزشکان و تحت پوشش انواع بیمه‌های تکمیلی، با کمترین هزینه انجام دهید و لبخندی زیبا داشته باشید.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین