پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران

افزایش هزینۀ درمان‌های دندانپزشکی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است و اغلب افراد به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. یکی از بهترین روش‌های موجود، استفاده از بیمه‌های خوب و معتبری است که در پرداخت این هزینه‌ها کمک‌حال بیماران می‌شوند و می‌توانند نگرانی‌هایشان را در این خصوص، برطرف کنند. یکی از بهترین بیمه‌های فعال در ایران برای پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان، بیمه دندانپزشکی ایران است که بسیاری از درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است. در ادامه به این خدمات و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز معتبر در زمینه مراقبت از دندان‌ها و فراهم‌کردن خدمات دندانپزشکی باکیفیت و حرفه‌ای است. این کلینیک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات پیشرفته، به ارائه خدماتی مانند ترمیم دندانی، ایمپلن، ارتودنسی و … می‌پردازد. کادر مجرب و متخصص این کلینیک با اهمیت به نیازهای فردی بیماران، به هر فرد به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و متناسب با وضعیت اجتماعی و اقتصادی او، خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه ایران هستند؟

بیمۀ ایران یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بیمه‌های ایران است که درمان‌های دندانپزشکی متنوعی را در فهرست خدمات خود قرار داده است. این خدمات توسط مجرب‌ترین دندانپزشک‌ها و پرسنل، در تعداد زیادی مرکز و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ایران در سراسر کشور، به بیماران و بیمه‌شدگان ارائه می‌شوند. این خدمات را می‌توان به دو دستۀ خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

انواع خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی ایران

این نوع خدمات شامل برخی از درمان‌های رایج و عمومی‌تر دندانپزشکی هستند که معمولاً افراد بیشتری با آن‌ها سروکار دارند و برای انجامشان به مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. در ادامه به برخی از خدمات عمومی که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ایران هستند، خواهیم پرداخت.

پرکردن یا ترمیم دندان

نخستین درمان تحت پوشش این بیمه، پرکردن یا ترمیم دندان است. این درمان، زمانی انجام می‌شود که دندان‌های فرد به دلایل مختلفی، دچار آسیب‌هایی شده باشند که قابلیت ترمیم دارد. این آسیب‌ها شامل پوسیدگی دندان، شکستگی دندان، لب‌پریدگی دندان، فرسودگی دندان و … است که دندانپزشک ابتدا دندان را پاکسازی و آماده می‌کند، سپس با مواد مخصوص آن را پر می‌کند تا به وضعیت سابق برگردد. این روش درمانی، به‌نوعی عمر دندان را تمدید می‌کند و اجازۀ تخریب بیشتر و ازبین‌رفتن آن را نمی‌دهد.

اندو یا عصب‌کشی دندان

دیگر درمانی که در دندانپزشکی بسیار رایج است و هزینۀ آن نیز نسبت به ترمیم دندان بالاست، اندو یا عصب‌کشی دندان است. این درمان که آن را با عنوان درمان ریشۀ دندان نیز می‌شناسند، برای دندان‌هایی به کار می‌رود که میزان پوسیدگی و آسیب آن‌ها به قسمت ریشۀ دندان رسیده است و آن را دچار التهاب و عفونت کرده است. این عارضه، درد بسیار زیادی ایجاد می‌کند و معمولاً باعث بوی بد دهان، آسیب به دندان‌های کناری و لثه و … می‌شود و به همین دلیل ضروری است که فرد هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کند.

در درمان اندو یا عصب‌کشی، دندانپزشک دندان را خالی و سپس آن را کاملاً پاکسازی و مهروموم می‌کند تا راه نفوذ باکتری‌ها و آلودگی‌ها بسته بماند و عفونت دیگری گریبان‌گیر بیمار نشود. بعد از انجام این درمان، بیمار، دیگر دردی حس نخواهد کرد و می‌تواند مثل سابق از دندان خود استفاده کند. عمر روکش جدید دندان، وابسته به مواد انتخابی است؛ با این حال اگر بیمار از دندان خود به‌خوبی مراقبت کند، می‌تواند سال‌ها سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ایران است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان و … باعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

درمان دندان با بیمه ایران
جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان و … نتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی و … می‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها و … حساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی دانا می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.
پروتز دندان (دندان مصنوعی)

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ایران، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.

پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

انواع خدمات خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی ایران

خدمات عمومی، تنها یک بخش از خدماتی هستند که بیمه تکمیلی ایران در پرداخت هزینۀ آن‌ها نقشی دارد و به‌غیر از آن، برخی خدمات تخصصی و هزینه‌بر نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این خدمات، ایمپلنت و ارتودنسی هستند که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت که آن را با عنوان کاشت دندان نیز می‌شناسند یکی از درمان‌های گران و البته پرطرفدار در دندانپزشکی است که جزو خدمات تخصصی تحت پوشش بیمۀ ایران محسوب می‌شود. افرادی که به دلایل مختلفی مثل تصادف و افتادن از بلندی، بالارفتن سن، پوسیدگی عمیق و گستردۀ دندان‌ها، بیماری لثه و … همه یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این درمان استفاده کنند.

در درمان ایمپلنت، ابتدا پایه‌ای فلزی درون لثه قرار می‌گیرد، قطعۀ اتصال بر پایه سوار می‌شود و درنهایت متخصص، تاج مصنوعی دندان را بر روی آن چفت می‌کند. این دندان که در لثه کاشته شده است، از لحاظ ظاهر، استحکام و کارایی کاملاً شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست و اصولی، سال‌ها به صاحب خود خدمت می‌کند.

ایمپلنت دندان با بیمه ایران
قیمت ایمپلنت با بیمه ایران چقدر است؟

برآورد هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان و پرداختی بیمه، معمولاً به عوامل مختلفی مثل جنس قطعات ایمپلنت، تعداد دندان‌ها، تعرفۀ کلینیک دندانپزشکی و … بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی را برای آن عنوان کرد. افرادی که خواهان آگاهی از قیمت ایمپلنت و محاسبۀ هزینۀ نهایی آن با بیمه هستند، می‌توانند با کلینیک مورد نظرشان که حتماً باید کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد این بیمه باشد، تماس بگیرند و از قیمت دقیق آن باخبر شوند.

ارتودنسی دندان

از دیگر خدمات تحصصی تحت پوشش این بیمه، ارتودنسی دندان است که درمانی نسبتاً گران و زمان‌بر محسوب می‌شود و به 1 الی 3 سال زمان و جلسات متعددی نیاز دارد. این درمان برای افرادی استفاده می‌شود که دندان‌های نامرتب یا مشکلاتی مثل جلوبودن و عقب‌بودن فک و دندان دارند و می‌خواهند به کمک دستگاه‌های ارتودنسی، دندان‌های خود را مرتب و یک‌دست کنند.

بیمه ایران تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی توسط بیمۀ ایران به عوامل مختلفی مثل نوع درمان، نوع بیمۀ فرد و شرایط آن بستگی دارد؛ بنابراین می‌تواند فرد به فرد متغیر باشد. به طور کلی بیمه دندانپزشکی ایران، همۀ هزینه‌ها را طبق تعهدات خود، پرداخت خواهد کرد.

سخن پایانی

در دوره‌ای که هزینه‌های دندانپزشکی مدام درحال افزایش هستند، داشتن یک بیمۀ خوب و معتبر مثل بیمه دندانپزشکی ایران می‌تواند در پرداخت هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. این بیمه، خدمات عمومی و تخصصی مختلفی مثل ترمیم دندان، عصب‌کشی، جراحی دندان عقل، ایمپلنت، ارتودنسی و … را تحت پوشش خود قرار داده است و با ارائۀ خدمات مناسب، توانسته است نگرانی افراد را در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان‌های دهان و دندان، برطرف کند. در این مطلب به کلیۀ خدمات تحت پوشش این بیمه و معرفی آن‌ها پرداختیم.از ویژگی‌های بارز کلینیک دندانپزشکی صدف، محیط دوستانه و دلنشین آن است که برای بیماران، تجربه‌ مطمئن و خاطره‌ای خوش از درمان دندانپزشکی را فراهم می‌آورد. با حضور در این کلینیک و استفاده از خدمات دندانپزشکان باتجربه آن، تجربه‌ای متفاوت و دلنشین از خدمات دندانپزشکی خواهید داشت.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین