پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک تجارت

دندان‌ها به‌دلیل نقشی که در تغذیه، گفتار و ظاهر افراد دارند، یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که رسیدگی به آن‌ها امری ضروری و همیشگی است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالا رفته است، پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان مشکلات دهان و دندان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شده است. خوشبختانه بیمه‌ها تا حد بسیاری این نگرانی‌ها را برطرف کرده‌اند و بیمه دندانپزشکی بانک تجارت به‌عنوان یکی از معتبرترین و بهترین بیمه‌های ایران خدمات خوبی را در این خصوص ارائه داده است که قصد داریم در ادامه به معرفی و شرح آن‌ها بپردازیم.

بیمه بانک تجارت

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز حرفه‌ای و باتجربه در زمینه خدمات دندانپزشکی است که با ارائه خدمات باکیفیت و به‌روز، به بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران کمک می‌کند. این کلینیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا و کادر مجرب، تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به بیماران ارائه دهد و تجربه‌ای مطمئن و رضایت‌بخش برای آن‌ها فراهم کند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک تجارت هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی بانک تجارت نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی بانک تجارت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک تجارت، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. در این درمان، ابتدا دندانپزشک کانال‌های دندان را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس آن را با مواد مخصوص پر می‌کند تا به حالت اولیۀ خود بازگردد و از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به ریشه و ایجاد التهاب و عفونت، جلوگیری شود. عصب‌کشی بنابر شرایط بیمار و وضعیت دندانش، می‌تواند در 1 یا 2 جلسه انجام شود.

ری اندو دندان

از فهرست درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه هستند، می‌توان ری اندو دندان را نیز نام برد که درواقع انجام دوبارۀ عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است. تفاوت ری اندو و اندو در این است که این بار دندانپزشک باید همۀ موادی که در درمان قبلی استفاده شده بود و دندان را با آن پر کرده بودند خالی کند،  پاکسازی کامل انجام دهد، دندان را شست‌وشو دهد و مجدداً آن را پر کند. ری اندو زمانی انجام می‌شود که ریشۀ دندان به دلایل مختلفی مثل خوردن ضربه و ترک‌های پنهان، پیچیدگی کانال دندان، نفوذ باکتری‌ها ودوباره دچار التهاب و عفونت شود.

پروتز دندان (دندان مصنوعی)

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک تجارت، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.

پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی بانک تجارت می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.

جراحی دندان عقل با بیمه بانک تجارت

انواع خدمات خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی بانک تجارت

خدمات عمومی، تنها یک بخش از خدماتی هستند که بیمه تکمیلی بانک تجارت در پرداخت هزینۀ آن‌ها نقشی دارد و به‌غیر از آن، برخی خدمات تخصصی و هزینه‌بر نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این خدمات، ایمپلنت و ارتودنسی هستند که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت که آن را با عنوان کاشت دندان نیز می‌شناسند یکی از درمان‌های گران و البته پرطرفدار در دندانپزشکی است که جزو خدمات تخصصی تحت پوشش بیمۀ دانا محسوب می‌شود. افرادی که به دلایل مختلفی مثل تصادف و افتادن از بلندی، بالارفتن سن، پوسیدگی عمیق و گستردۀ دندان‌ها، بیماری لثه وهمه یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این درمان استفاده کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه بانک تجارت

در درمان ایمپلنت، ابتدا پایه‌ای فلزی درون لثه قرار می‌گیرد، قطعۀ اتصال بر پایه سوار می‌شود و درنهایت متخصص، تاج مصنوعی دندان را بر روی آن چفت می‌کند. این دندان که در لثه کاشته شده است، از لحاظ ظاهر، استحکام و کارایی کاملاً شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست و اصولی، سال‌ها به صاحب خود خدمت می‌کند.

قیمت ایمپلنت با بانک تجارت چقدر است؟

برآورد هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان و پرداختی بیمه، معمولاً به عوامل مختلفی مثل جنس قطعات ایمپلنت، تعداد دندان‌ها، تعرفۀ کلینیک دندانپزشکی وبستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی را برای آن عنوان کرد. افرادی که خواهان آگاهی از قیمت ایمپلنت و محاسبۀ هزینۀ نهایی آن با بیمه هستند، می‌توانند با کلینیک مورد نظرشان که حتماً باید کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد این بیمه باشد، تماس بگیرند و از قیمت دقیق آن باخبر شوند.

ارتودنسی دندان

از دیگر خدمات تخصصی تحت پوشش این بیمه،ارتودنسی دندان است ارتودنسی یک روش درمانی در دندانپزشکی با تمرکز بر هم‌تراز و صاف‌کردن دندان‌ها و فک هاست. اگر شما دندان‌هایی کج، شلوغ، روی‌هم‌رفته، دارای فاصله و شکاف، درهم و جلو و عقب دارید و یا فک بالا و پائین شما عقب تر یا جلوتر از وضعیت معمولی هست، می‌توانید از این درمان برای بهبود وضعیت دندان‌ها و فک خود استفاده کنید؛ چراکه هریک از این مشکلات نه‌تنها از نظر ظاهری روی چهره و لبخند شما اثر منفی می‌گذارند، بلکه می‌توانند از طریق ایجاد پوسیدگی و التهاب، سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند و در خوردن غذا و صحبت‌کردنتان نیز اختلالاتی ایجاد کنند. ارتودنسی دندان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانید در بازۀ زمانی معین به کمک ابزارهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب روی دندان‌ها یا فک، به‌مرور آن‌ها را جابه‌جا کنید و درنهایت فک و دندان‌هایی یک‌دست و مرتب داشته باشید که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سلامت دهان و دندان، لبخندی زیبا، گفتار روان، اعتمادبه‌نفس و تغذیۀ درست که می‌تواند بر بالابردن کیفیت زندگی‌تان اثر محسوسی بگذارد.

سخن پایانی

در دوره‌ای که هزینه‌های دندانپزشکی مدام درحال افزایش هستند، داشتن یک بیمۀ خوب و معتبر مثل بیمه دندانپزشکی بانک تجارت می‌تواند در پرداخت هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. این بیمه، خدمات عمومی و تخصصی مختلفی مثل ترمیم دندان، عصب‌کشی، جراحی دندان عقل، ایمپلنت، ارتودنسی ورا تحت پوشش خود قرار داده است و با ارائۀ خدمات مناسب، توانسته است نگرانی افراد را در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان‌های دهان و دندان، برطرف کند. در این مطلب به کلیۀ خدمات تحت پوشش این بیمه و معرفی آن‌ها پرداختیم. از ویژگی‌های بارز کلینیک دندانپزشکی صدف، محیط دوستانه و دلنشین آن است که برای بیماران، تجربه‌ مطمئن و خاطره‌ای خوش از درمان دندانپزشکی را فراهم می‌آورد. با حضور در این کلینیک و استفاده از خدمات دندانپزشکان باتجربه آن، تجربه‌ای متفاوت و دلنشین از خدمات دندانپزشکی خواهید داشت.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین