پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک رفاه کارگران

افزایش هزینه‌های درمان دندانپزشکی در سال‌های اخیر به یکی از چالش‌های عمده برای بسیاری از افراد تبدیل شده است، که در جستجوی راه‌هایی برای کاهش این بار مالی هستند. استفاده از خدمات بیمه‌های شناخته شده و قابل اعتماد، یکی از مؤثرترین راهکارها برای مدیریت این هزینه‌ها است. بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران از جمله بهترین گزینه‌های موجود در ایران برای پوشش دهی هزینه‌های مرتبط با درمان‌های دهان و دندان است، و توانسته با ارائه پوشش‌های متنوع برای درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی، نگرانی‌های مربوط به این هزینه‌ها را تا حد بسیاری کاهش دهد. در ادامه، جزئیات خدمات ارائه شده توسط این بیمه و نحوه بهره‌مندی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

کلینیک دندانپزشکی صدف به عنوان یکی از مراکز برجسته در زمینه مراقبت و ارائه خدمات دندانپزشکی باکیفیت و حرفه‌ای شناخته می‌شود. این کلینیک با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژی و تجهیزات مدرن، به ارائه یک طیف وسیعی از خدمات تخصصی از جمله ترمیم دندان، ایمپلنت، ارتودنسی، و موارد دیگر می‌پردازد. تیم تخصصی و کارآزموده‌ی کلینیک صدف، با توجه به نیازهای فردی هر بیمار و با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی آنها، خدمات دندانپزشکی را به شکلی کاملاً منحصر به فرد و متناسب با هر فرد ارائه می‌دهند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه بانک رفاه کارگران هستند؟

بیمۀ بانک رفاه کارگران یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بیمه‌های ایران است که درمان‌های دندانپزشکی متنوعی را در فهرست خدمات خود قرار داده است. این خدمات توسط مجرب‌ترین دندانپزشک‌ها و پرسنل، در تعداد زیادی مرکز و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی دانا در سراسر کشور، به بیماران و بیمه‌شدگان ارائه می‌شوند. این خدمات را می‌توان به دو دستۀ خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

انواع خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران

این نوع خدمات شامل برخی از درمان‌های رایج و عمومی‌تر دندانپزشکی هستند که معمولاً افراد بیشتری با آن‌ها سروکار دارند و برای انجامشان به مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. در ادامه به برخی از خدمات عمومی که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران هستند، خواهیم پرداخت.

پرکردن یا ترمیم دندان

نخستین درمان تحت پوشش این بیمه، پرکردن یا ترمیم دندان است. این درمان، زمانی انجام می‌شود که دندان‌های فرد به دلایل مختلفی، دچار آسیب‌هایی شده باشند که قابلیت ترمیم دارد. این آسیب‌ها شامل پوسیدگی دندان، شکستگی دندان، لب‌پریدگی دندان، فرسودگی دندان واست که دندانپزشک ابتدا دندان را پاکسازی و آماده می‌کند، سپس با مواد مخصوص آن را پر می‌کند تا به وضعیت سابق برگردد. این روش درمانی، به‌نوعی عمر دندان را تمدید می‌کند و اجازۀ تخریب بیشتر و ازبین‌رفتن آن را نمی‌دهد.

اندو یا عصب‌کشی دندان

دیگر درمانی که در دندانپزشکی بسیار رایج است و هزینۀ آن نیز نسبت به ترمیم دندان بالاست، اندو یا عصب‌کشی دندان است. این درمان که آن را با عنوان درمان ریشۀ دندان نیز می‌شناسند، برای دندان‌هایی به کار می‌رود که میزان پوسیدگی و آسیب آن‌ها به قسمت ریشۀ دندان رسیده است و آن را دچار التهاب و عفونت کرده است. این عارضه، درد بسیار زیادی ایجاد می‌کند و معمولاً باعث بوی بد دهان، آسیب به دندان‌های کناری و لثه ومی‌شود و به همین دلیل ضروری است که فرد هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کند.

این شیوه درمانی، وقتی انجام می‌شود که عفونت و پوسیدگی به بخش‌های داخلی عصب یا همان هسته دندان رسیده باشداندو در بعضی از موارد، لقب جراحی نیز به خود می‌گیرد؛ اما به‌‌هیچ‌‌عنوان از این واژه نترسیدتنها کاری که در این تکنیک انجام می‌شود این است که دندانپزشک بعد از انجام بی‌حسی موضعی، بخش داخلی و نرم دندان (پالپرا به‌طورکامل تخلیه و سپس با مواد مناسب،‌ آن را پر می‌کندبه‌همین‌منظور، دندانپزشکان باتجربه کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از جدیدترین متریال‌های روز دنیا، تجربه آسانی از عصب‌کشی را برای شما خلق می‌کنند.

جرم‌گیری و بروساژ

از دیگر خدمات بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران، می‌توان به پرداخت هزینه‌های مربوط به جرمگیری دندان اشاره کرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند مسواک‌زدن و کشیدن نخ دندان و استفاده از دهانشویه، سلامت دهان و دندان آن‌ها را تضمین می‌کند. البته این تصور اشتباه نیست اما در برخی از افراد حتی رعایت کامل بهداشت نیز نمی‌تواند جلوی تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها را بگیرد؛ در نتیجه پس‌از مدتی این جرم‌ها روی دندان‌ها جمع می‌شوند و فرد به بروساژ یا همان جرمگیری نیاز پیدا می‌کند.

در این درمان، دندانپزشک به کمک ابزار جرمگیری، جرم‌ها و اضافات روی دندان‌ها را کاملاً برمی‌دارد و بار دیگر دندان‌ها به حالت عادی خود برمی‌گردند. اهمیت جرمگیری دندان در این است که اگر این مواد مضر روی دندان‌ها باقی بمانند، می‌توانند باعث پوسیدگی دندان، التهاب لثه، بوی بد دهان وبشوند و به همین دلیل لازم است که به شکل اصولی و با تجویز پزشک، هر 6 ماه 1 بار یا سالی 1 بار برای پاکسازی دندان‌ها و جرمگیری اقدام شود.

جراحی دندان عقل نسج نرمو سخت

یکی دیگر از مشکلاتی که پای بسیاری از افراد را به مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی باز می‌کند، دندان عقل نهفته است. بیمه بانک رفاه کارگران در این مورد هم به فکر بیمه‌شدگان خود است و پرداخت هزینه‌های جراحی این نوع دندان را نیز در لیست خدماتش قرار داده است. دندان‌های عقل نهفته در 2 نوع دندان عقل نسج نرم (دندان عقلی که در بافت لثه محبوس است) و دندان عقل نسج سخت (دندان عقلی که در بافت استخوانی فک حبس شده است) دسته‌بندی می‌شوند که تنها با جراحی می‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

جراحی دندان عقل با بانک رفاه کارگران

دندان‌های عقل نهفته در بافت لثه و فک اگر به‌موقع از دهان خارج نشوند می‌توانند التهابات و عفونت‌ها و مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود بیاورند و حتی منجر به دردهای آزاردهنده در سایر نواحی بدن مثل گوش و صورت بشوند. بنابراین بیماران به‌محض اطلاع از وجود این نوع دندان در دهانشان باید به دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی دی مراجعه کنند و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

پروتز دندان

دیگر درمانی که بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران در پرداخت هزینه‌های آن بیمه‌شدگانش را حمایت می‌کند، پروتز دندان است. پروتزها برای افرادی مناسب هستند که دندان‌های خود را بر اثر کهولت سن، پوسیدگی گسترده، حوادثی مثل تصادف و افتادن از بلندی واز دست داده‌اند و این اتفاق نه‌تنها نقصی در ظاهر و زیبایی لبخندشان به وجود آورده است، بلکه گفتار و غذاخوردنشان را نیز با مشکل مواجه کرده است. در چنین شرایطی این بیماران می‌توانند به دندانپزشکی مراجعه کنند تا متخصص پس‌از بررسی‌های لازم و اقدامات اولیه، از دهانشان قالبی تهیه کند و پروتز یا همان دندان مصنوعی مخصوصشان پس‌از ساخت، در دهانشان قرار بگیرد.

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران

علاوه‌بر موارد فوق که جزو خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران بودند، درمان‌های دیگری نیز مورد حمایت این بیمه هستند که درمان‌های تخصصی‌تر به حساب می‌آیند و انجام آن‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. این موارد عبارت‌اند از:

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت که نام دیگر آن کاشت دندان است یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که هزینۀ آن معمولاً بالاست و به همین دلیل داشتن بیمه، به بیماران در پرداخت هزینه‌های آن بسیار کمک می‌کند. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که همه یا بخشی از دندان‌های خود را به دلایل گوناگونی از دست داده‌اند و در صدد هستند که این فقدان را با دندان مصنوعی جبران کنند. البته این دندان مصنوعی نسبت به پروتزهای معمولی، استحکام و کارایی بیشتری دارد؛ زیرا دندان مصنوعی یا همان ایمپلنت درون لثه کاشته می‌شود. برای انجام این درمان از 3 قطعه استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر یا پایۀ ایمپلنت: قطعۀ فلزی معمولاً از جنس تیتانیوم که به‌عنوان ریشۀ دندان درون لثه و فک قرار می‌‌گیرد و کاملاً با بافت‌های اطراف جوش می‌خورد تا آمادۀ نصب تاج شود.
  • اباتمنت یا قطعۀ متصل‌کنندۀ پایه به تاج: قطعه‌ای که معمولاً فلزی است و از طریق آن، پایۀ ایمپلنت به تاج متصل می‌شود.
  • تاج یا روکش مصنوعی: روکشی شبیه به دندان طبیعی که روی اباتمنت قرار می‌گیرد و نقش دندان طبیعی را در دهان ایفا می‌کند.

ایمپلنت دندان با بیمه بانک رفاه کارگران

قطعات نام‌برده، طی مراحل مختلف در دهان فرد قرار می‌گیرند و بعد از اتمام جلسات درمان، بیمار دندان‌هایی شبیه به دندان‌های طبیعی در دهان خود دارد که بسیار مقاوم‌اند و از نظر ظاهری نیز با سایر دندان‌ها تفاوت خاصی ندارند و می‌توانند سالیان سال، عمر کنند.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی بانک رفاه کارگران چقدر است؟

عوامل مختلفی روی قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند به همین دلیل هزینۀ آن با احتساب بیمه، باید از کلینیک مورد نظر پرسیده شود.

ارتودنسی دندان

از دیگر درمان‌های تخصصی حوزۀ دندانپزشکی که تحت حمایت بیمۀ بانک رفاه کارگران است، می‌توان درمان ارتودنسی را نام برد.ارتودنسی یک روش درمانی در دندانپزشکی با تمرکز بر هم‌تراز و صاف‌کردن دندان‌ها و فک هاست. اگر شما دندان‌هایی کج، شلوغ، روی‌هم‌رفته، دارای فاصله و شکاف، درهم و جلو و عقب دارید و یا فک بالا و پائین شما عقب تر یا جلوتر از وضعیت معمولی هست، می‌توانید از این درمان برای بهبود وضعیت دندان‌ها و فک خود استفاده کنید؛ چراکه هریک از این مشکلات نه‌تنها از نظر ظاهری روی چهره و لبخند شما اثر منفی می‌گذارند، بلکه می‌توانند از طریق ایجاد پوسیدگی و التهاب، سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند و در خوردن غذا و صحبت‌کردنتان نیز اختلالاتی ایجاد کنند. ارتودنسی دندان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانید در بازۀ زمانی معین به کمک ابزارهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب روی دندان‌ها یا فک، به‌مرور آن‌ها را جابه‌جا کنید و درنهایت فک و دندان‌هایی یک‌دست و مرتب داشته باشید که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سلامت دهان و دندان، لبخندی زیبا، گفتار روان، اعتمادبه‌نفس و تغذیۀ درست که می‌تواند بر بالابردن کیفیت زندگی‌تان اثر محسوسی بگذارد.

بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان توسط بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران به بیمۀ هر فرد و درمان‌هایی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند، بستگی دارد و برای همه یکسان نیست؛ در نتیجه، هزینۀ کلیۀ درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی با توجه به بیمۀ افراد تا سقف قرارداد پرداخت خواهد شد.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد 10 تا 20 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

سخن پایانی

در دورانی که ما زندگی می‌کنیم، با تنوع گسترده‌ای از بیمه‌های تکمیلی که در دسترس هستند، دیگر پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به چالشی بزرگ بدل نشده است. حالا افراد با استفاده از خدمات بیمه‌های پیشرو مانند بیمه دندانپزشکی بانک رفاه کارگران، می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند. بیمه بانک رفاه کارگران با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان، طیف وسیعی از درمان‌های عمومی و تخصصی رایج در حوزه دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است. با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه، از جمله کلینیک دندانپزشکی صدف، بیماران می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند و تجربه‌ای آسان و رضایت‌بخش از فرآیند درمان دندان‌های خود داشته باشند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین