پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک سپه

دندان‌ها، به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اجزای بدن، نقش بسیار مهمی در تغذیه، تکلم، و ظاهر فرد ایفا می‌کنند. به همین دلیل، مراقبت و رسیدگی به آنها یک الزام مستمر و حیاتی است. افزایش چشمگیر هزینه‌های دندانپزشکی در سال‌های اخیر، پرداخت هزینه‌های مرتبط با درمان مشکلات دهان و دندان را به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد تبدیل کرده است. خوشبختانه، خدمات بیمه‌ای تا حد زیادی این نگرانی‌ها را مرتفع کرده‌اند، و در این میان، بیمه دندانپزشکی بانک سپه به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین گزینه‌های موجود در ایران، خدمات قابل توجهی را عرضه داشته است که در ادامه به بررسی و توضیح آنها خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف، به عنوان یک مرکز حرفه‌ای و با تجربه در ارائه خدمات دندانپزشکی، با فراهم آوردن خدمات باکیفیت و به‌روز، به بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران خود اهتمام ورزیده است. این کلینیک، با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی‌های نوین، به همراه کادری مجرب، می‌کوشد تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به بیماران خود عرضه دهد و تجربه‌ای مطمئن و رضایت‌بخش را برای آنها ایجاد کند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک سپه هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی بانک سپه نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی بانک سپه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک سپه، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. در این درمان، ابتدا دندانپزشک کانال‌های دندان را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس آن را با مواد مخصوص پر می‌کند تا به حالت اولیۀ خود بازگردد و از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به ریشه و ایجاد التهاب و عفونت، جلوگیری شود. عصب‌کشی بنابر شرایط بیمار و وضعیت دندانش، می‌تواند در 1 یا 2 جلسه انجام شود.

ری اندو دندان

از فهرست درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه هستند، می‌توان ری اندو دندان را نیز نام برد که درواقع انجام دوبارۀ عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است. تفاوت ری اندو و اندو در این است که این بار دندانپزشک باید همۀ موادی که در درمان قبلی استفاده شده بود و دندان را با آن پر کرده بودند خالی کند،  پاکسازی کامل انجام دهد، دندان را شست‌وشو دهد و مجدداً آن را مهر و موم کند. ری اندو زمانی انجام می‌شود که ریشۀ دندان به دلایل مختلفی مثل خوردن ضربه و ترک‌های پنهان، پیچیدگی کانال دندان، نفوذ باکتری‌ها ودوباره دچار التهاب و عفونت شود.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.

جراحی دندان عقل با بیمه بانک سپه

پروتز دندان (دندان مصنوعی)

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک سپه، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.

پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

پروتز دندان با بیمه بانک سپه

جرمگیری و بروساژ

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش این بیمه، جرمگیری و بروساژ دندان است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان‌هایشان به‌ویژه بخش پایینی آن تجمع کرده‌اند و این شرایط می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان و التهاب لثه و سایر مشکلات شود. دندانپزشک به کمک ابزارهای مخصوص خود این جرم‌ها را از دهان خارج می‌کند و بار دیگر سلامت و پاکیزگی را به دندان‌های بیمار بازمی‌گرداند. ازآنجاکه به بیماران مستعد این عارضه توصیه می‌شود هر 6 ماه یا 1 سال این درمان را تکرار کنند، داشتن بیمه، امری مفید در پرداخت هزینه‌هاست.

پرکردن (ترمیم) دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایج در حوزۀ دندانپزشکی که بسیاری از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند، پرکردن یا همان ترمیم دندان است. زمانی که دندان به پوسیدگی، ترک، شکستگی، لب‌پریدگی و مشکلاتی از این دست دچار شود، از ترمیم دندان برای درمان آن استفاده می‌کنند که در آن دندانپزشک پس‌از تزریق بی‌حسی، ابتدا نواحی آسیب‌دیدۀ دندان را تمیز می‌کند، پوسیدگی‌ها را برمی‌دارد و بعد، به کمک مواد مخصوص به ترمیم و اصلاح دندان می‌پردازد. این درمان به دندان عمر دوباره‌ای می‌بخشد تا بتوان بار دیگر از آن استفاده کرد و درصورت نیاز، پیش‌از آنکه آسیب‌ها به ناحیۀ ریشۀ دندان برسند، می‌توان مجدداً آن را ترمیم کرد.

انواع خدمات خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی بانک سپه

خدمات عمومی، تنها یک بخش از خدماتی هستند که بیمه تکمیلی بانک سپه در پرداخت هزینۀ آن‌ها نقشی دارد و به‌غیر از آن، برخی خدمات تخصصی و هزینه‌بر نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این خدمات، ایمپلنت و ارتودنسی هستند که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی بانک سپه

ایمپلنت یا کاشت دندان از دیگر درمان‌های دندانپزشکی است که جزو درمان‌های بسیار گران این حوزه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوالات مردم این است که آیا انجام ایمپلنت با بیمه بانک سپه امکان‌پذیر است؟ بله حتماً! این درمان نیز جزو خدمات بیمه دی است که از خدمات فوق‌العادۀ آن محسوب می‌شود و بیماران می‌توانند با خیال آسوده برای انجام آن اقدام کنند.

درمان ایمپلنت برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی مثل حادثه، ضربۀ ناگهانی، پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها ویک یا چند یا حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند و نقصی در عملکرد دهان و دندان و حتی زیبایی چهره و لبخندشان به وجود آمده است. این افراد می‌توانند به کمک درمان ایمپلنت، دندان‌هایی بسیار مشابه دندان‌های طبیعی با همان زیبایی و عملکرد را داشته باشند.

ایمپلنت دندان که همان دندان مصنوعی مشابه دندان طبیعی است و در لثه و فک بیمار کاشته می‌شود، 3 بخش دارد که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر: این قطعه که به آن پایۀ ایمپلنت نیز می‌گویند، معمولاً فلزی و از جنس تیتانیوم است که شکل مخروطی دارد و درون لثه قرار می‌گیرد تا با بافت‌های اطراف آن جوش بخورد و در نهایت جایگزین ریشۀ دندان شود.
  • اباتمنت: این قطعه، نوعی متصل‌کننده است که به پایۀ ایمپلنت متصل می‌شود تا بتوان تاج مصنوعی دندان را روی آن نصب کرد.
  • تاج مصنوعی: تاج مصنوعی یا روکش دندان آخرین بخش ایمپلنت است که ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد و بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد.

این قطعات، طی مراحل مختلف در دهان بیمار قرار می‌گیرند و در نهایت بیمار دندانی شبیه به دندان طبیعی دارد که درصورت مراقبت صحیح، می‌تواند سالیان سال عملکرد خود را حفظ کند.

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک سپه

انجام ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی بانک سپه شرایط عجیب و پیچیده‌ای ندارد. برای این کار بیمار ابتدا باید به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کند تا دندانپزشک معاینات لازم را انجام دهد. پس‌از اینکه مشخص شد فرد برای انجام این درمان واجد شرایط است، مراحل مختلف آن انجام می‌شود و هزینه‌های آن نیز به کمک بیمه بانک سپه پرداخت خواهد شد.

ارتودنسی دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه است و جزو درمان‌های تخصصی و طولانی‌مدت این حوزه محسوب می‌شود، ارتودنسی دندان است. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند یا به انواع بایت‌های دندانی و ناهنجاری‌ها دچارند، می‌توانند به کمک ارتودنسی دندان‌های خود را مرتب کنند و ارتودنتیست در نهایت لبخندی زیبا به آن‌ها هدیه می‌دهد.

برای انجام این درمان فرد ابتدا باید معاینات و بررسی‌های لازم را انجام دهد، مشکلات دهان و دندانش مثل پوسیدگی ودرمان شوند و پس‌از پاکسازی کامل دهان و دندان‌ها، ابزار و دستگاه ارتودنسی روی دندانشان قرار می‌گیرد. این ابزارها که به دستگاه‌های ارتودنسی معروف‌اند در 2 نوع ثابت و متحرک در دسترس هستند که بیمار می‌تواند با مشورت متخصص، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. شیوۀ کار این دستگاه‌ها به این صورت است که با واردکردن فشار مناسب به دندان‌ها، در طول زمان باعث حرکت آن‌ها می‌شوند تا در نهایت در جای صحیح خود قرار بگیرند و یک‌دست و منظم شوند.

 

سخن پایانی

در دنیای امروز، با تنوع گسترده‌ای از بیمه‌های تکمیلی در دسترس، دغدغه پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به مسئله‌ای قابل حل تبدیل شده است. افراد با بهره‌مندی از خدمات بیمه‌هایی همچون بیمه دندانپزشکی بانک سپه، می‌توانند هزینه‌های درمانی خود را با آسودگی خاطر پرداخت نمایند. بیمه بانک سپه، در پی جلب حداکثری رضایت مشتریان خود، طیف وسیعی از درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده است. با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه، از جمله کلینیک دندانپزشکی صدف، بیماران می‌توانند به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوند و تجربه‌ای امن و رضایت‌بخش از درمان دندانپزشکی را کسب نمایند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین