پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تجارت نو

امروزه، بیمه‌های تکمیلی به یکی از ارزشمندترین گزینه‌ها برای پوشش انواع هزینه‌های درمانی تبدیل شده‌اند، که به ویژه در بخش هزینه‌های درمان‌های دندانپزشکی، امکان پرداخت آسان و بدون دغدغه را فراهم می‌کنند. در میان تنوع بیمه‌های ارائه‌دهنده خدمات متمایز در این حوزه، بیمه دندانپزشکی تجارت نو به عنوان یکی از کارآمدترین و پیشروترین بیمه‌های تکمیلی شناخته می‌شود. این بیمه، با پوشش دادن گسترده‌ای از درمان‌های رایج دندانپزشکی، فرصتی ایده‌آل برای بیمارانی فراهم می‌کند که قصد دارند مشکلات دندانی خود را با خیالی راحت درمان کنند. در ادامه، به معرفی انواع خدمات بیمه تجارت نو که در کلینیک دندانپزشکی صدف ارائه می‌شود خواهیم پرداخت، تا بیماران بتوانند با اطمینان بیشتری از طریق این بیمه برای مدیریت هزینه‌های درمانی خود اقدام کنند.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو

هزینه‌های بالای درمان‌های دندانپزشکی، از ساده‌ترین اقدامات مانند پرکردن دندان گرفته تا انجام درمان‌های تخصصی‌تر نظیر ایمپلنت، ارتودنسی، و جراحی‌های دندان، به یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است. از یک سو، تحمل درد و ناراحتی در ناحیه‌ی دهان و دندان بسیار دشوار است و از سوی دیگر، پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی که گاه به میلیون‌ها تومان می‌رسد، می‌تواند برای بسیاری چالش‌برانگیز باشد. در این شرایط، وجود بیمه‌هایی مانند بیمه دندانپزشکی تجارت نو، که تعداد زیادی از درمان‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد، فرصتی بی‌نظیر برای مراقبت از سلامت دهان و دندان فراهم می‌آورد و امکان پرداخت هزینه‌های درمانی را با شرایطی به مراتب آسان‌تر و قابل مدیریت‌تر می‌دهد. این بیمه، با پشتیبانی از بیمه‌شدگان در پرداخت هزینه‌های متنوع درمان‌های دندانپزشکی، راهکاری مؤثر برای کاهش دغدغه‌های مالی آنها ارائه می‌دهد.

پُرکردن (ترمیم) دندان

پُرکردن دندان یکی از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی تجارت نو است که هر فردی دست کم یک بار در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کند. این درمان که نام دیگرش ترمیم دندان است، برای بهبود وضعیت دندان‌هایی به کار می‌رود که پوسیدگی‌های جزئی دارند و بر اثر حوادث مختلف یا گذر زمان به فرسودگی، شکستگی، ترک و لب‌پریدگی دچار شده‌اند و این آسیب‌ها هنوز ریشۀ دندان را درگیر نکرده است و باعث ازبین‌رفتن همۀ بخش‌های آن نشده است. در چنین شرایطی دندانپزشک پس‌از بررسی‌ها و معاینات لازم، نواحی لازم دهان را بی‌حس می‌کند و با ابزار و مواد مخصوص، به ترمیم دندان آسیب‌دیده می‌پردازد. موادی که برای این کار و روکش نهایی دندان به کار می‌رود، متفاوت است و کیفیت‌های مختلفی دارد که با توجه به وضعیت دندان بیمار و بودجۀ او با صلاح‌دید دندانپزشک برایش انتخاب می‌شود.

اندو (عصب‌کشی)

یکی از درمان‌های پرطرفدار و در عین حال هزینه‌بر در حوزه دندانپزشکی، عصب‌کشی یا درمان ریشه دندان است، که در اصطلاح پزشکی به آن اندو (ENDO) گفته می‌شود. این روش درمانی، مخصوص بیمارانی است که دچار عفونت و التهاب در ناحیه پالپ دندان شده‌اند و اغلب دردهای شدید و ضربان‌داری را در ریشه دندان خود تجربه می‌کنند. این شرایط نشان‌دهنده آن است که زمان ترمیم ساده دندان سپری شده و نیاز به اقدام پزشکی دقیق‌تری است. دندانپزشک پس از معاینه دقیق و تهیه عکس‌های رادیوگرافی، به پاک‌سازی کانال‌ها و ریشه دندان مبادرت می‌ورزد. در این فرآیند، دندان خالی و پاکسازی شده، سپس با مواد مخصوص به طور کامل پر می‌شود و در نهایت، روکش تازه‌ای بر روی آن قرار می‌گیرد تا هم عملکرد طبیعی دندان بازگردد و هم ظاهر آن بهبود یابد

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی  تجارت نو می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.

جراحی دندان عقل با بیمه تجارت نو

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

ارتودنسی دندان

دیگر درمان تخصصی که در لیست خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو قرار دارد، ارتودنسی دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های نامرتب، درهم و شلوغ، عقب و جلو، کج، فاصله‌دار ودارند و می‌خواهند که آن‌ها را مرتب کنند تا در نهایت دندان‌های یک‌دست و لبخندی زیبا داشته باشند و همچنین از بروز مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، التهاب وجلوگیری کنند.

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که به‌طور کلی به 2 دستۀ ثابت و متحرک تقسیم می‌شود و بیمار با مشورت ارتودنتیست می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. پس از انتخاب نوع ارتودنسی و انجام معاینات و مشاوره‌های اولیه، بیمار باید عکسی از دندان‌های خود تهیه کند، تمامی مشکلات دندان مثل پوسیدگی و التهاب ریشه ورا درمان کند، قالب‌گیری دندان‌ها انجام شود و سپس دستگاه ارتودنسی روی دندان‌های او قرار بگیرد.

نکتۀ مهم درمورد ارتودنسی این است که این درمان جزو درمان‌های زمان‌بر و طولانی‌مدت است که با توجه به شرایط بیمار می‌تواند 1 تا 3 سال طول بکشد و به‌همین‌دلیل هزینۀ آن جزو مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران است و بیمه تجارت نو، با قراردادن این درمان در لیست خدمات خود، این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا همان کاشت دندان یکی از مهم‌ترین درمان‌ها در حوزۀ دندانپزشکی است. افرادی که به هر دلیل یک یا چند و حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به کمک این روش درمانی، دندان‌های ازدست‌رفته را جبران کنند و وضعیت دهان و فک خود را به حالت سابق برگردانند.

ایمپلنت با بیمه تجارت نو

ایمپلنت دندان شامل سه قسمت به نام فیکسچر (پایۀ ایمپلنت)، اباتمنت (قطعۀ اتصال) و تاج مصنوعی (پروتز یا روکش دندان) است که طی چند مرحله در دهان قرار می‌گیرند و در نهایت، بیمار دندانی خواهد داشت که از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست می‌تواند سالیان سال در دهان، سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند. این درمان جزو درمان‌های گران‌قیمت دندانپزشکی است و داشتن بیمه، کمک بزرگی در پرداخت هزینه‌های آن محسوب می‌شود.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد 10 تا 20 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

سخن پایانی

امروزه با وجود بیمه‌های تکمیلی مختلف، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی دیگر یک معضل نیست و افراد می‌توانند به کمک بیمه‌هایی مثل بیمه دندانپزشکی دی، به آسانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند. بیمه دی، جهت جلب رضایت مشتریان خود، انواع درمان‌های عمومی و تخصصی رایج دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است که با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مثل کلینیک دندانپزشکی صدف، می‌توان از این خدمات استفاده کرد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین