پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دی

امروزه، بیمه‌های تکمیلی یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها انواع هزینه‌های درمانی به‌ویژه هزینۀ درمان‌های دندانپزشکی را با خیال آسوده پرداخت کرد. از میان بیمه‌های مختلفی که خدمات خوبی را در این حوزه ارائه می‌دهند، بیمه دندانپزشکی دی یکی از کارآمدترین بیمه‌های تکمیلی است که بسیاری از درمان‌های رایج دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است و بیماران می‌توانند از این فرصت برای درمان مشکلات دندان‌هایشان استفاده کنند. در ادامه به انواع خدمات بیمه دی که در کلینیک دندانپزشکی صدف انجام می‌شود و بیماران می‌توانند از طریق این بیمه برای پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند، خواهیم پرداخت.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دی

هزینۀ بالای درمان‌های دندانپزشکی، از یک پُرکردن سادۀ دندان تا انجام درمان‌های تخصصی‌تری مثل ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی و …، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. از یک طرف تحمل درد و آزردگی در ناحیۀ دهان و دندان سخت است و از طرف دیگر پرداخت هزینه‌های میلیونی دندانپزشکی امری دشوار! در چنین شرایط حضور بیمه دندانپزشکی دی و درمان‌هایی که تحت پوشش خود قرار داده است، فرصتی عالی برای رسیدگی به دهان و دندان و پرداخت هزینه‌های درمانی با شرایطی بهتر و آسان‌تر است. انواع درمان‌هایی که بیمه دی در پرداخت هزینه‌های آن‌ها در کنار بیمه‌شدگان است و حمایتشان می‌کند، عبارت‌اند از:

پُرکردن (ترمیم) دندان

پُرکردن دندان یکی از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی دی است که هر فردی دست کم یک بار در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کند. این درمان که نام دیگرش ترمیم دندان است، برای بهبود وضعیت دندان‌هایی به کار می‌رود که پوسیدگی‌های جزئی دارند و بر اثر حوادث مختلف یا گذر زمان به فرسودگی، شکستگی، ترک و لب‌پریدگی دچار شده‌اند و این آسیب‌ها هنوز ریشۀ دندان را درگیر نکرده است و باعث ازبین‌رفتن همۀ بخش‌های آن نشده است. در چنین شرایطی دندانپزشک پس‌از بررسی‌ها و معاینات لازم، نواحی لازم دهان را بی‌حس می‌کند و با ابزار و مواد مخصوص، به ترمیم دندان آسیب‌دیده می‌پردازد. موادی که برای این کار و روکش نهایی دندان به کار می‌رود، متفاوت است و کیفیت‌های مختلفی دارد که با توجه به وضعیت دندان بیمار و بودجۀ او با صلاح‌دید دندانپزشک برایش انتخاب می‌شود.

اندو (عصب‌کشی)

دیگر درمانی که بسیار رایج است و هزینۀ نهایی آن تقریبا چندبرابر پرکردن و ترمیم دندان می‌شود، عصب‌کشی یا درمان ریشۀ دندان است که به آن اندو (ENDO) می‌گویند. بیمارانی که به این درمان نیاز پیدا می‌کنند افرادی هستند که ناحیۀ پالپ دندانشان به عفونت و التهاب دچار شده است و دردهای شدید و ضربان‌داری را در ریشۀ دندان خود حس می‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که دیگر کار از ترمیم دندان گذشته است و دندانپزشک باید کانال‌ها و ریشۀ دندان را پاکسازی کند. به این ترتیب، پس‌از معاینه و عکس‌برداری و اقدامات اولیه، دندانپزشک دندان را خالی می‌کند، به پاکسازی آن می‌پردازد و بعد از اتمام کار، با مواد مخصوص دندان را کاملاً پر می‌کند و روکش تازه‌ای برای آن می‌سازد.

جرم‌گیری و بروساژ

از دیگر خدمات بیمه دندانپزشکی دی، می‌توان به پرداخت هزینه‌های مربوط به جرمگیری دندان اشاره کرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند مسواک‌زدن و کشیدن نخ دندان و استفاده از دهانشویه، سلامت دهان و دندان آن‌ها را تضمین می‌کند. البته این تصور اشتباه نیست اما در برخی از افراد حتی رعایت کامل بهداشت نیز نمی‌تواند جلوی تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها را بگیرد؛ در نتیجه پس‌از مدتی این جرم‌ها روی دندان‌ها جمع می‌شوند و فرد به بروساژ یا همان جرمگیری نیاز پیدا می‌کند.

در این درمان، دندانپزشک به کمک ابزار جرمگیری، جرم‌ها و اضافات روی دندان‌ها را کاملاً برمی‌دارد و بار دیگر دندان‌ها به حالت عادی خود برمی‌گردند. اهمیت جرمگیری دندان در این است که اگر این مواد مضر روی دندان‌ها باقی بمانند، می‌توانند باعث پوسیدگی دندان، التهاب لثه، بوی بد دهان و… بشوند و به همین دلیل لازم است که به شکل اصولی و با تجویز پزشک، هر 6 ماه 1 بار یا سالی 1 بار برای پاکسازی دندان‌ها و جرمگیری اقدام شود.

جراحی دندان عقل نسج نرم ‌و سخت

یکی دیگر از مشکلاتی که پای بسیاری از افراد را به مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی باز می‌کند، دندان عقل نهفته است. بیمه دی در این مورد هم به فکر بیمه‌شدگان خود است و پرداخت هزینه‌های جراحی این نوع دندان را نیز در لیست خدماتش قرار داده است. دندان‌های عقل نهفته در 2 نوع دندان عقل نسج نرم (دندان عقلی که در بافت لثه محبوس است) و دندان عقل نسج سخت (دندان عقلی که در بافت استخوانی فک حبس شده است) دسته‌بندی می‌شوند که تنها با جراحی می‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

دندان‌های عقل نهفته در بافت لثه و فک اگر به‌موقع از دهان خارج نشوند می‌توانند التهابات و عفونت‌ها و مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود بیاورند و حتی منجر به دردهای آزاردهنده در سایر نواحی بدن مثل گوش و صورت بشوند. بنابراین بیماران به‌محض اطلاع از وجود این نوع دندان در دهانشان باید به دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی دی مراجعه کنند و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی دی

ایمپلنت یا کاشت دندان از دیگر درمان‌های دندانپزشکی است که جزو درمان‌های بسیار گران این حوزه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوالات مردم این است که آیا انجام ایمپلنت با بیمه دی امکان‌پذیر است؟ بله حتماً! این درمان نیز جزو خدمات بیمه دی است که از خدمات فوق‌العادۀ آن محسوب می‌شود و بیماران می‌توانند با خیال آسوده برای انجام آن اقدام کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه دی

درمان ایمپلنت برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی مثل حادثه، ضربۀ ناگهانی، پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها و… یک یا چند یا حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند و نقصی در عملکرد دهان و دندان و حتی زیبایی چهره و لبخندشان به وجود آمده است. این افراد می‌توانند به کمک درمان ایمپلنت، دندان‌هایی بسیار مشابه دندان‌های طبیعی با همان زیبایی و عملکرد را داشته باشند.

ایمپلنت دندان که همان دندان مصنوعی مشابه دندان طبیعی است و در لثه و فک بیمار کاشته می‌شود، 3 بخش دارد که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر: این قطعه که به آن پایۀ ایمپلنت نیز می‌گویند، معمولاً فلزی و از جنس تیتانیوم است که شکل مخروطی دارد و درون لثه قرار می‌گیرد تا با بافت‌های اطراف آن جوش بخورد و در نهایت جایگزین ریشۀ دندان شود.
  • اباتمنت: این قطعه، نوعی متصل‌کننده است که به پایۀ ایمپلنت متصل می‌شود تا بتوان تاج مصنوعی دندان را روی آن نصب کرد.
  • تاج مصنوعی: تاج مصنوعی یا روکش دندان آخرین بخش ایمپلنت است که ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد و بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد.

این قطعات، طی مراحل مختلف در دهان بیمار قرار می‌گیرند و در نهایت بیمار دندانی شبیه به دندان طبیعی دارد که درصورت مراقبت صحیح، می‌تواند سالیان سال عملکرد خود را حفظ کند.

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دی

انجام ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی دی شرایط عجیب و پیچیده‌ای ندارد. برای این کار بیمار ابتدا باید به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کند تا دندانپزشک معاینات لازم را انجام دهد. پس‌از اینکه مشخص شد فرد برای انجام این درمان واجد شرایط است، مراحل مختلف آن انجام می‌شود و هزینه‌های آن نیز به کمک بیمه دی پرداخت خواهد شد.

ارتودنسی دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه است و جزو درمان‌های تخصصی و طولانی‌مدت این حوزه محسوب می‌شود، ارتودنسی دندان است. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند یا به انواع بایت‌های دندانی و ناهنجاری‌ها دچارند، می‌توانند به کمک ارتودنسی دندان‌های خود را مرتب کنند و ارتودنتیست در نهایت لبخندی زیبا به آن‌ها هدیه می‌دهد.

برای انجام این درمان فرد ابتدا باید معاینات و بررسی‌های لازم را انجام دهد، مشکلات دهان و دندانش مثل پوسیدگی و… درمان شوند و پس‌از پاکسازی کامل دهان و دندان‌ها، ابزار و دستگاه ارتودنسی روی دندانشان قرار می‌گیرد. این ابزارها که به دستگاه‌های ارتودنسی معروف‌اند در 2 نوع ثابت و متحرک در دسترس هستند که بیمار می‌تواند با مشورت متخصص، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. شیوۀ کار این دستگاه‌ها به این صورت است که با واردکردن فشار مناسب به دندان‌ها، در طول زمان باعث حرکت آن‌ها می‌شوند تا در نهایت در جای صحیح خود قرار بگیرند و یک‌دست و منظم شوند.

پروتز دندان

دیگر درمانی که بیمه دندانپزشکی دی در پرداخت هزینه‌های آن بیمه‌شدگانش را حمایت می‌کند، پروتز دندان است. پروتزها برای افرادی مناسب هستند که دندان‌های خود را بر اثر کهولت سن، پوسیدگی گسترده، حوادثی مثل تصادف و افتادن از بلندی و… از دست داده‌اند و این اتفاق نه‌تنها نقصی در ظاهر و زیبایی لبخندشان به وجود آورده است، بلکه گفتار و غذاخوردنشان را نیز با مشکل مواجه کرده است. در چنین شرایطی این بیماران می‌توانند به دندانپزشکی مراجعه کنند تا متخصص پس‌از بررسی‌های لازم و اقدامات اولیه، از دهانشان قالبی تهیه کند و پروتز یا همان دندان مصنوعی مخصوصشان پس‌از ساخت، در دهانشان قرار بگیرد.

پروتز دندان با بیمه دی

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد 10 تا 20 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

سخن پایانی

امروزه با وجود بیمه‌های تکمیلی مختلف، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی دیگر یک معضل نیست و افراد می‌توانند به کمک بیمه‌هایی مثل بیمه دندانپزشکی دی، به آسانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند. بیمه دی، جهت جلب رضایت مشتریان خود، انواع درمان‌های عمومی و تخصصی رایج دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است که با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مثل کلینیک دندانپزشکی صدف، می‌توان از این خدمات استفاده کرد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین