پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی

افزایش هزینه‌های درمان دندانپزشکی در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده و بسیاری به دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. استفاده از بیمه‌های قابل اعتماد و باکیفیت که در پوشش هزینه‌های درمانی به بیماران کمک می‌کنند، یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه است و می‌تواند نگرانی‌های مربوط به این مسائل را کاهش دهد. بیمه دندانپزشکی رازی یکی از برترین بیمه‌های فعال در ایران برای پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان‌های دندان و دهان است که انواع درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش خود دارد. در ادامه، خدمات و ویژگی‌های این بیمه معرفی خواهند شد.

بیمه رازی
کلینیک دندانپزشکی صدف به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه مراقبت و ارائه خدمات دندانپزشکی باکیفیت و حرفه‌ای شناخته می‌شود. با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته، این کلینیک خدمات متنوعی از جمله ترمیم دندان، ایمپلنت، ارتودنسی و غیره را ارائه می‌دهد. کادر حرفه‌ای و متخصص کلینیک با توجه به نیازهای فردی هر بیمار، خدمات دندانپزشکی مناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی افراد را فراهم می‌آورند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه رازی هستند؟

بیمۀ رازی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بیمه‌های ایران است که درمان‌های دندانپزشکی متنوعی را در فهرست خدمات خود قرار داده است. این خدمات توسط مجرب‌ترین دندانپزشک‌ها و پرسنل، در تعداد زیادی مرکز و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی رازی در سراسر کشور، به بیماران و بیمه‌شدگان ارائه می‌شوند. این خدمات را می‌توان به دو دستۀ خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

انواع خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی رازی

این نوع خدمات شامل برخی از درمان‌های رایج و عمومی‌تر دندانپزشکی هستند که معمولاً افراد بیشتری با آن‌ها سروکار دارند و برای انجامشان به مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. در ادامه به برخی از خدمات عمومی که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی هستند، خواهیم پرداخت.

پرکردن یا ترمیم دندان

اولین خدمت درمانی که توسط بیمه دندانپزشکی رازی پوشش داده می‌شود، پرکردن و ترمیم دندان است. این اقدام درمانی هنگامی انجام می‌پذیرد که دندان‌ها به دلایلی نظیر پوسیدگی، شکستگی، لب‌پریدگی یا فرسایش دچار آسیب‌های قابل ترمیم شده باشند. در این روش، دندانپزشک با پاکسازی و آماده‌سازی دقیق دندان، آن را برای پر شدن با مواد مخصوص آماده می‌کند تا دندان به حالت اولیه خود بازگردد. این فرایند درمانی، به معنای واقعی کلمه، عمر دندان را افزایش داده و از تخریب بیشتر و از بین رفتن آن جلوگیری می‌کند.

اندو یا عصب‌کشی دندان

عمل عصب‌کشی یا اندوتراپی یکی دیگر از روش‌های رایج در دندانپزشکی است که اغلب به دلیل هزینه‌های بالایش مورد توجه قرار می‌گیرد. این درمان، مخصوص دندان‌هایی است که دچار پوسیدگی یا آسیب عمیق به ریشه شده‌اند، منجر به التهاب و عفونت در ریشه دندان می‌شود. چنین شرایطی می‌تواند درد شدیدی ایجاد کند و علاوه بر ایجاد بوی بد دهان، به دندان‌های مجاور و بافت لثه نیز آسیب برساند. به همین دلیل، درمان به موقع آن ضروری است.

در فرآیند عصب‌کشی، دندانپزشک حفره دندان را خالی کرده و سپس آن را به طور کامل پاکسازی و ترمیم می‌نماید تا از ورود مجدد باکتری‌ها و عوامل عفونی جلوگیری شود. این اقدام از بروز عفونت‌های بعدی پیشگیری می‌کند. پس از انجام این درمان، بیمار دیگر احساس درد نخواهد کرد و قادر خواهد بود از دندان خود به طور عادی استفاده کند. 

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی رازی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

جراحی دندان عقل

دندان عقل را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دندان‌های دهان به حساب آورد که معمولاً برای خیلی از افراد دردسرساز می‌شود و مشکل‌زا‌ترین نوع آن نیز دندان عقل نهفته است که به آن دندان عقل نسج نرم و نسج سخت نیز می‌گویند و برای درمان آن‌ها به جراحی نیاز است. منظور از دندان عقل نسج نرم، دندانی است که در بافت لثه، پنهان شده باشد و منظور از دندان عقل نسج سخت، دندانی است که در بافت استخوانی فک محبوس مانده باشد و علت ضرورت جراحی و خارج‌کردن این نوع دندان عقل، این است که معمولاً منجر به بروز دردهای زیاد در ناحیۀ دهان و سر و فک، التهاب و عفونت، آسیب به دندان‌های دیگر ومی‌شوند و به همین دلیل باید به محض آگاهی از وجود آن‌ها، جراحی بشوند که این جراحی نیز جزو خدمات تحت حمایت بیمه دندانپزشکی رازی است.

جراحی دندان عقل با بیمه رازی

پروتز دندان

دیگر درمانی که پرداخت هزینۀ آن با وجود بیمه تکمیلی، برای بیماران بسیار راحت شده است، پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی است. پروتز دندان زمانی لازم می‌شود که بیمار به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده باشد. در این صورت، او می‌تواند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام قالب‌گیری، پروتز مخصوص خودش را دریافت کند و به‌راحتی از آن استفاده کند.

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی رازی

علاوه‌بر موارد فوق که جزو خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی بودند، درمان‌های دیگری نیز مورد حمایت این بیمه هستند که درمان‌های تخصصی‌تر به حساب می‌آیند و انجام آن‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. این موارد عبارت‌اند از:

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت که نام دیگر آن کاشت دندان است یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که هزینۀ آن معمولاً بالاست و به همین دلیل داشتن بیمه، به بیماران در پرداخت هزینه‌های آن بسیار کمک می‌کند. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که همه یا بخشی از دندان‌های خود را به دلایل گوناگونی از دست داده‌اند و در صدد هستند که این فقدان را با دندان مصنوعی جبران کنند. البته این دندان مصنوعی نسبت به پروتزهای معمولی، استحکام و کارایی بیشتری دارد؛ زیرا دندان مصنوعی یا همان ایمپلنت درون لثه کاشته می‌شود. برای انجام این درمان از 3 قطعه استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر یا پایۀ ایمپلنت: قطعۀ فلزی معمولاً از جنس تیتانیوم که به‌عنوان ریشۀ دندان درون لثه و فک قرار می‌‌گیرد و کاملاً با بافت‌های اطراف جوش می‌خورد تا آمادۀ نصب تاج شود.
  • اباتمنت یا قطعۀ متصل‌کنندۀ پایه به تاج: قطعه‌ای که معمولاً فلزی است و از طریق آن، پایۀ ایمپلنت به تاج متصل می‌شود.
  • تاج یا روکش مصنوعی: روکشی شبیه به دندان طبیعی که روی اباتمنت قرار می‌گیرد و نقش دندان طبیعی را در دهان ایفا می‌کند.

ایمپلنت دندان با بیمه رازی

قطعات نام‌برده، طی مراحل مختلف در دهان فرد قرار می‌گیرند و بعد از اتمام جلسات درمان، بیمار دندان‌هایی شبیه به دندان‌های طبیعی در دهان خود دارد که بسیار مقاوم‌اند و از نظر ظاهری نیز با سایر دندان‌ها تفاوت خاصی ندارند و می‌توانند سالیان سال، عمر کنند.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی رازی چقدر است؟

عوامل مختلفی روی قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند به همین دلیل هزینۀ آن با احتساب بیمه، باید از کلینیک پرسیده شود.

ارتودنسی دندان

از دیگر درمان‌های تخصصی حوزۀ دندانپزشکی که تحت حمایت بیمۀ رازی است، می‌توان درمان ارتودنسی را نام برد که هم از نظر زمانی درمانی طولانی‌مدت به حساب می‌آید. ارتودنسی یک روش درمانی در دندانپزشکی با تمرکز بر هم‌تراز و صاف‌کردن دندان‌ها و فک هاست. اگر شما دندان‌هایی کج، شلوغ، روی‌هم‌رفته، دارای فاصله و شکاف، درهم و جلو و عقب دارید و یا فک بالا و پائین شما عقب تر یا جلوتر از وضعیت معمولی هست، می‌توانید از این درمان برای بهبود وضعیت دندان‌ها و فک خود استفاده کنید؛ چراکه هریک از این مشکلات نه‌تنها از نظر ظاهری روی چهره و لبخند شما اثر منفی می‌گذارند، بلکه می‌توانند از طریق ایجاد پوسیدگی و التهاب، سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند و در خوردن غذا و صحبت‌کردنتان نیز اختلالاتی ایجاد کنند. ارتودنسی دندان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانید در بازۀ زمانی معین به کمک ابزارهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب روی دندان‌ها یا فک، به‌مرور آن‌ها را جابه‌جا کنید و درنهایت فک و دندان‌هایی یک‌دست و مرتب داشته باشید که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سلامت دهان و دندان، لبخندی زیبا، گفتار روان، اعتمادبه‌نفس و تغذیۀ درست که می‌تواند بر بالابردن کیفیت زندگی‌تان اثر محسوسی بگذارد.

سخن پایانی

در دوره‌ای که شرایط اقتصادی کشور با چالش‌هایی مواجه است و هزینه‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به یکی از دغدغه‌های عمده بسیاری از افراد تبدیل شده است، به طوری که برخی از رسیدگی به سلامت دهان و دندان خود صرف‌نظر می‌کنند. در این وضعیت، بیمه‌های دندانپزشکی می‌توانند نقش مهمی در تسهیل دسترسی به خدمات دندانپزشکی ایفا کنند. بیمه دندانپزشکی رازی یکی از گزینه‌های برتری است که با ارائه خدمات متنوع، به بهبود وضعیت دسترسی به مراقبت‌های دندانپزشکی کمک می‌کند، موضوعی که در این مقاله به بررسی آن پرداخته‌ایم.
کلینیک دندانپزشکی صدف نیز با به‌کارگیری از آخرین فناوری‌ها و داشتن تیمی از متخصصان با تجربه، خدماتی برتر و با کیفیت را به منظور افزایش رضایتمندی بیماران خود ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تجربه‌ای امن و مطمئن برای آن‌ها ایجاد کند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین