پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سامان

در عصری که زندگی می‌کنیم، بیمه‌های تکمیلی به یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌ها برای مقابله با بار مالی هزینه‌های درمانی تبدیل شده‌اند، به‌خصوص زمانی که صحبت از هزینه‌های بالای دندانپزشکی می‌شود. بین تمامی گزینه‌های موجود، بیمه دندانپزشکی سامان به عنوان یکی از مؤثرترین بیمه‌های تکمیلی شناخته می‌شود که پوشش وسیعی از خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهد، و این امکان را به بیماران می‌دهد که بدون نگرانی از بابت هزینه‌ها، درمان‌های لازم برای سلامت دهان و دندان خود را دریافت کنند. در این بخش، به بررسی خدماتی که تحت پوشش بیمه سامان در کلینیک دندانپزشکی صدف قرار می‌گیرند می‌پردازیم، و نحوه‌ی استفاده از این بیمه برای پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را تشریح می‌کنیم.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سامان

هزینۀ بالای درمان‌های دندانپزشکی، از یک پُرکردن سادۀ دندان تا انجام درمان‌های تخصصی‌تری مثل ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی و، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. از یک طرف تحمل درد و آزردگی در ناحیۀ دهان و دندان سخت است و از طرف دیگر پرداخت هزینه‌های میلیونی دندانپزشکی امری دشوار! در چنین شرایط حضور بیمه دندانپزشکی سامان و درمان‌هایی که تحت پوشش خود قرار داده است، فرصتی عالی برای رسیدگی به دهان و دندان و پرداخت هزینه‌های درمانی با شرایطی بهتر و آسان‌تر است. انواع درمان‌هایی که بیمه سامان در پرداخت هزینه‌های آن‌ها در کنار بیمه‌شدگان است و حمایتشان می‌کند، عبارت‌اند از:

پُرکردن (ترمیم) دندان

اگر پوسیدگی دندان را تجربه کرده‌ باشید، با موهبتی به‌نام «ترمیم دندان» نیز آشنا هستیداین روش درمانی، رایج‌ترین متدی است که متخصصین دندانپزشکی روی دندان‌های پوسیده اعمال می‌کنندآن‌ها طی این فرایند، دندان آسیب‌دیده را با روش‌ پُرکردن اصلاح می‌کنند تا عملکرد بهتر و ظاهر زیباتری داشته باشددر کلینیک دندانپزشکی صدف، انواع خدمات دندانپزشکی با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و مجرب‌ترین کادر درمانی انجام می‌شوداگر دندان پوسیده دارید، پیش از آنکه پوسیدگی کل دندان را بگیرد و دیر شود، باید برای پرکردن دندان اقدام کنید.

اندو (عصب‌کشی)

دیگر درمانی که بسیار رایج است و هزینۀ نهایی آن تقریبا چندبرابر پرکردن و ترمیم دندان می‌شود، عصب‌کشی یا درمان ریشۀ دندان است که به آن اندو (ENDO) می‌گویند. بیمارانی که به این درمان نیاز پیدا می‌کنند افرادی هستند که ناحیۀ پالپ دندانشان به عفونت و التهاب دچار شده است و دردهای شدید و ضربان‌داری را در ریشۀ دندان خود حس می‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که دیگر کار از ترمیم دندان گذشته است و دندانپزشک باید کانال‌ها و ریشۀ دندان را پاکسازی کند. به این ترتیب، پس‌از معاینه و عکس‌برداری و اقدامات اولیه، دندانپزشک دندان را خالی می‌کند، به پاکسازی آن می‌پردازد و بعد از اتمام کار، با مواد مخصوص دندان را کاملاً پر می‌کند و روکش تازه‌ای برای آن می‌سازد.

جرمگیری و بروساژ دندان

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سامان، جرمگیری و بروساژ دندان (Tooth Scaling) است که خیلی از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند؛ زیرا با وجود هرگونه مراقبتی مثل مسواک‌زدن، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و، جرم‌ها روی دندان‌ها می‌نشینند و در طول زمان به وضعیتی دچار می‌شوند که نیاز است این جرم‌ها با اقدام حرفه‌ای دندانپزشک برداشته شوند تا موجب بروز پوسیدگی در دندان، التهاب و تخریب لثه و مشکلاتی از این دست، نشوند.

جرمگیری دندان عمل نسبتاً ساده‌ای است که به افراد واجد شرایط توصیه می‌شود هر 6 ماه یک بار آن را انجام بدهند و از این نظر، داشتن یک بیمه دندانپزشکی خوب، مثل بیمۀسامان، بسیار کاربردی و مفید است.

پروتزدندان

از دیگر مشکلاتی که خیلی از افراد به‌خصوص سالمندان با آن مواجه می‌شوند از‌دست‌دادن دندان است که می‌تواند به دلایل مختلفی مثل پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها، حوادثی مثل تصادف و شکستن دندان‌ها، بیماری پریودنتال، کهولت سن ورخ دهد. این حادثه چه از نظر جسمانی چه روانی می‌تواند آسیب زیادی به فرد بزند؛ زیرا علاوه‌بر ایجاد اختلال در جویدن غذا و گفتار، می‌تواند بر زیبایی ظاهری او و لبخندش نیز اثر منفی بگذارد و اعتمادبه‌نفس وی را از بین ببرد.

درمان پروتز دندان، درمان مناسب برای این دسته از افراد است که همه یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند و به دنبال راهی برای جبران این فقدان‌اند. در این درمان، دندان مصنوعی به جای دندان طبیعی در دهان قرار می‌گیرد و وضعیت بیمار بهبود می‌یابد. از آنجا که این مشکل، آثار سوء زیادی دارد و هزینه‌بر است، بودنش در لیست خدمات بیمه دندانپزشکی سامان، نکته‌ای مثبت و کارآمد به حساب می‌آید.

جراحی دندان عقل نسج نرمو سخت

یکی دیگر از مشکلاتی که پای بسیاری از افراد را به مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی باز می‌کند، دندان عقل نهفته است. بیمه سامان در این مورد هم به فکر بیمه‌شدگان خود است و پرداخت هزینه‌های جراحی این نوع دندان را نیز در لیست خدماتش قرار داده است. دندان‌های عقل نهفته در 2 نوع دندان عقل نسج نرم (دندان عقلی که در بافت لثه محبوس است) و دندان عقل نسج سخت (دندان عقلی که در بافت استخوانی فک حبس شده است) دسته‌بندی می‌شوند که تنها با جراحی می‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

جراحی دندان عقل با بیمه سامان

دندان‌های عقل نهفته در بافت لثه و فک اگر به‌موقع از دهان خارج نشوند می‌توانند التهابات و عفونت‌ها و مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود بیاورند و حتی منجر به دردهای آزاردهنده در سایر نواحی بدن مثل گوش و صورت بشوند. بنابراین بیماران به‌محض اطلاع از وجود این نوع دندان در دهانشان باید به دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی سامان مراجعه کنند و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی سامان

ایمپلنت یا کاشت دندان از دیگر درمان‌های دندانپزشکی است که جزو درمان‌های بسیار گران این حوزه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوالات مردم این است که آیا انجام ایمپلنت با بیمه دی امکان‌پذیر است؟ بله حتماً! این درمان نیز جزو خدمات بیمه دی است که از خدمات فوق‌العادۀ آن محسوب می‌شود و بیماران می‌توانند با خیال آسوده برای انجام آن اقدام کنند.انسان‌ها به‌دلایل مختلفی مثل تصادفات رانندگی، افتادن از بلندی، ورزش‌های رزمی، عدم رعایت بهداشت، جراحی، عوامل وراثتی و … ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. ازدست‌دادن دندان‌ها به‌دلیل نقصی که در ظاهر و لبخند ایجاد می‌کند و مشکلاتی که در غذاخوردن و گاززدن به وجود می‌آورد می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد و باعث کاهش‌ اعتمادبه‌نفس و بروز مشکلات گوارشی در آن‌ها بشود. درمان ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است که با کاشت یک ریشه و تاج مصنوعی مشابه دندان‌ طبیعی، این مشکلات حل شوند و بیماران بتوانند علاوه‌بر حفظ زیبایی لبخندشان از سلامت جسمانی خود نیز مراقبت کنند.

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سامان

انجام ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی سامان شرایط عجیب و پیچیده‌ای ندارد. برای این کار بیمار ابتدا باید به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کند تا دندانپزشک معاینات لازم را انجام دهد. پس‌از اینکه مشخص شد فرد برای انجام این درمان واجد شرایط است، مراحل مختلف آن انجام می‌شود و هزینه‌های آن نیز به کمک بیمه سامان پرداخت خواهد شد.

ایمپلنت دندان با بیمه سامان

ارتودنسی دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه است و جزو درمان‌های تخصصی و طولانی‌مدت این حوزه محسوب می‌شود، ارتودنسی دندان است. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند یا به انواع بایت‌های دندانی و ناهنجاری‌ها دچارند، می‌توانند به کمک ارتودنسی دندان‌های خود را مرتب کنند و ارتودنتیست در نهایت لبخندی زیبا به آن‌ها هدیه می‌دهد.

برای انجام این درمان فرد ابتدا باید معاینات و بررسی‌های لازم را انجام دهد، مشکلات دهان و دندانش مثل پوسیدگی ودرمان شوند و پس‌از پاکسازی کامل دهان و دندان‌ها، ابزار و دستگاه ارتودنسی روی دندانشان قرار می‌گیرد. این ابزارها که به دستگاه‌های ارتودنسی معروف‌اند در 2 نوع ثابت و متحرک در دسترس هستند که بیمار می‌تواند با مشورت متخصص، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. شیوۀ کار این دستگاه‌ها به این صورت است که با واردکردن فشار مناسب به دندان‌ها، در طول زمان باعث حرکت آن‌ها می‌شوند تا در نهایت در جای صحیح خود قرار بگیرند و یک‌دست و منظم شوند.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد ۱۰ تا ۳۰ درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

 

در جامعه امروزی، با پشتیبانی گسترده بیمه‌های تکمیلی، دغدغه پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به یک دغدغه کمتر برای افراد تبدیل شده است. بیمه دندانپزشکی سامان، با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان خود، اقدام به پوشش دادن طیف وسیعی از درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی کرده است. این امر به معنای آن است که افراد با مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر و طرف قرارداد با بیمه سامان، نظیر کلینیک دندانپزشکی صدف، می‌توانند بدون نگرانی از هزینه، از خدمات درمانی مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین