پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سرمد

بیمه‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که امکان مدیریت هزینه‌ها و مخارج مختلف در حوزه سلامت و درمان را فراهم می‌آورند. یکی از بهترین خدماتی که اکثر بیمه‌ها امروزه ارائه می‌دهند، مربوط به زمینه دندانپزشکی است که به دلیل هزینه بالای درمان‌های آن، جزو مفیدترین خدمات بیمه‌ها محسوب می‌شود. بیمه دندانپزشکی سرمد، یکی از بهترین گزینه‌ها میان بیمه‌های مختلف است که با ارائه انواع درمان‌های دندانپزشکی در لیست خدمات خود، توانسته است رضایت بیمه‌گذاران را جلب کند. در ادامه، به درمان‌های تحت پوشش این بیمه و سقف هزینه‌های آن خواهیم پرداخت.


کلینیک دندانپزشکی صدف، یک مرکز پیشرو در زمینه خدمات دندانپزشکی و به‌دنبال بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران است. این کلینیک با ارائه خدمات به‌روز و باکیفیت، مجموعه‌ای از درمان‌های دندانپزشکی از جمله ترمیم‌های دندانی، ارتودنسی، ایمپلنت و جراحی‌های دهان و فک‌ها را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی سرمد نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی سرمد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. در این درمان، ابتدا دندانپزشک کانال‌های دندان را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس آن را با مواد مخصوص پر می‌کند تا به حالت اولیۀ خود بازگردد و از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به ریشه و ایجاد التهاب و عفونت، جلوگیری شود. عصب‌کشی بنابر شرایط بیمار و وضعیت دندانش، می‌تواند در 1 یا 2 جلسه انجام شود.

جرم‌گیری و بروساژ

از دیگر خدمات بیمه دندانپزشکی سرمد، می‌توان به پرداخت هزینه‌های مربوط به جرمگیری دندان اشاره کرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند مسواک‌زدن و کشیدن نخ دندان و استفاده از دهانشویه، سلامت دهان و دندان آن‌ها را تضمین می‌کند. البته این تصور اشتباه نیست اما در برخی از افراد حتی رعایت کامل بهداشت نیز نمی‌تواند جلوی تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها را بگیرد؛ در نتیجه پس‌از مدتی این جرم‌ها روی دندان‌ها جمع می‌شوند و فرد به بروساژ یا همان جرمگیری نیاز پیدا می‌کند.

در این درمان، دندانپزشک به کمک ابزار جرمگیری، جرم‌ها و اضافات روی دندان‌ها را کاملاً برمی‌دارد و بار دیگر دندان‌ها به حالت عادی خود برمی‌گردند. اهمیت جرمگیری دندان در این است که اگر این مواد مضر روی دندان‌ها باقی بمانند، می‌توانند باعث پوسیدگی دندان، التهاب لثه، بوی بد دهان وبشوند و به همین دلیل لازم است که به شکل اصولی و با تجویز پزشک، هر 6 ماه 1 بار یا سالی 1 بار برای پاکسازی دندان‌ها و جرمگیری اقدام شود.

جراحی دندان عقل نسج نرمو سخت

یکی دیگر از مشکلاتی که پای بسیاری از افراد را به مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی باز می‌کند، دندان عقل نهفته است. بیمه سرمد در این مورد هم به فکر بیمه‌شدگان خود است و پرداخت هزینه‌های جراحی این نوع دندان را نیز در لیست خدماتش قرار داده است. دندان‌های عقل نهفته در 2 نوع دندان عقل نسج نرم (دندان عقلی که در بافت لثه محبوس است) و دندان عقل نسج سخت (دندان عقلی که در بافت استخوانی فک حبس شده است) دسته‌بندی می‌شوند که تنها با جراحی می‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

جراحی دندان عقل با بیمه سرمد

دندان‌های عقل نهفته در بافت لثه و فک اگر به‌موقع از دهان خارج نشوند می‌توانند التهابات و عفونت‌ها و مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود بیاورند و حتی منجر به دردهای آزاردهنده در سایر نواحی بدن مثل گوش و صورت بشوند. بنابراین بیماران به‌محض اطلاع از وجود این نوع دندان در دهانشان باید به دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی سرمد مراجعه کنند و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

پرکردن یا ترمیم دندان

نخستین درمان تحت پوشش این بیمه، پرکردن یا ترمیم دندان است. این درمان، زمانی انجام می‌شود که دندان‌های فرد به دلایل مختلفی، دچار آسیب‌هایی شده باشند که قابلیت ترمیم دارد. این آسیب‌ها شامل پوسیدگی دندان، شکستگی دندان، لب‌پریدگی دندان، فرسودگی دندان واست که دندانپزشک ابتدا دندان را پاکسازی و آماده می‌کند، سپس با مواد مخصوص آن را پر می‌کند تا به وضعیت سابق برگردد. این روش درمانی، به‌نوعی عمر دندان را تمدید می‌کند و اجازۀ تخریب بیشتر و ازبین‌رفتن آن را نمی‌دهد.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

پروتز دندان (دندان مصنوعی)

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.

پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

انواع خدمات خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی سرمد

خدمات عمومی، تنها یک بخش از خدماتی هستند که بیمه تکمیلی سرمد در پرداخت هزینۀ آن‌ها نقشی دارد و به‌غیر از آن، برخی خدمات تخصصی و هزینه‌بر نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این خدمات، ایمپلنت و ارتودنسی هستند که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت که آن را با عنوان کاشت دندان نیز می‌شناسند یکی از درمان‌های گران و البته پرطرفدار در دندانپزشکی است که جزو خدمات تخصصی تحت پوشش بیمۀ سرمد محسوب می‌شود.انسان‌ها به‌دلایل مختلفی مثل تصادفات رانندگی، افتادن از بلندی، ورزش‌های رزمی، عدم رعایت بهداشت، جراحی، عوامل وراثتی و … ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. ازدست‌دادن دندان‌ها به‌دلیل نقصی که در ظاهر و لبخند ایجاد می‌کند و مشکلاتی که در غذاخوردن و گاز زدن به وجود می‌آورد می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد و باعث کاهش‌ اعتمادبه‌نفس و بروز مشکلات گوارشی در آن‌ها بشود. درمان ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است که با کاشت یک ریشه و تاج مصنوعی مشابه دندان‌ طبیعی، این مشکلات حل شوند و بیماران بتوانند علاوه‌بر حفظ زیبایی لبخندشان از سلامت جسمانی خود نیز مراقبت کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه سرمد

قیمت ایمپلنت با بیمه سرمد چقدر است؟

برآورد هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان و پرداختی بیمه، معمولاً به عوامل مختلفی مثل جنس قطعات ایمپلنت، تعداد دندان‌ها، تعرفۀ کلینیک دندانپزشکی وبستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی را برای آن عنوان کرد. افرادی که خواهان آگاهی از قیمت ایمپلنت و محاسبۀ هزینۀ نهایی آن با بیمه هستند، می‌توانند با کلینیک مورد نظرشان که حتماً باید کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد این بیمه باشد، تماس بگیرند و از قیمت دقیق آن باخبر شوند.

ارتودنسی دندان

از دیگر خدمات تحصصی تحت پوشش این بیمه، ارتودنسی دندان است که درمانی نسبتاً گران و زمان‌بر محسوب می‌شود و به 1 الی 3 سال زمان و جلسات متعددی نیاز دارد. این درمان برای افرادی استفاده می‌شود که دندان‌های نامرتب یا مشکلاتی مثل جلوبودن و عقب‌بودن فک و دندان دارند و می‌خواهند به کمک دستگاه‌های ارتودنسی، دندان‌های خود را مرتب و یک‌دست کنند.

بیمه سرمد تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی توسط بیمۀ سرمد به عوامل مختلفی مثل نوع درمان، نوع بیمۀ فرد و شرایط آن بستگی دارد؛ بنابراین می‌تواند فرد به فرد متغیر باشد. به طور کلی بیمه دندانپزشکی سرمد، همۀ هزینه‌ها را طبق تعهدات خود، پرداخت خواهد کرد.

سخن پایانی

در دوره‌ای که هزینه‌های دندانپزشکی به طور مداوم در حال افزایش است، داشتن یک بیمه‌ی خوب و معتبر مانند بیمه دندانپزشکی سرمد می‌تواند به طور قابل توجهی در پرداخت هزینه‌ها کمک کند. این بیمه، انواع خدمات عمومی و تخصصی را از جمله ترمیم دندان، عصب‌کشی، جراحی دندان عقل، ایمپلنت، ارتودنسی و … را تحت پوشش خود قرار داده است و با ارائه خدمات مناسب، توانسته است نگرانی افراد را در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان‌های دهان و دندان برطرف کند. در این مقاله به کلیت خدمات تحت پوشش این بیمه و معرفی آن‌ها پرداختیم.از ویژگی‌های بارز کلینیک دندانپزشکی صدف، محیط دوستانه و دلنشین آن است که برای بیماران، تجربه‌ی مطمئن و خاطراتی خوش از درمان دندانپزشکی را فراهم می‌آورد. با حضور در این کلینیک و بهره‌گیری از خدمات دندانپزشکان مجرب آن، تجربه‌ی متفاوت و دلنشینی از خدمات دندانپزشکی خواهید داشت.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین