پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه صدا و سیما

بیمه‌ها از بهترین ارگان‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان هزینه‌ها و مخارج مختلف حوزۀ سلامت و درمان را مدیریت کرد. یکی از بهترین خدماتی که اکثر بیمه‌ها این روزها ارائه می‌دهند، مربوط به حوزۀ دندانپزشکی است که به دلیل هزینۀ بالای درمان‌های آن، جزو مفید‌ترین خدمات بیمه‌ها محسوب می‌شوند. بیمه دندانپزشکی صدا و سیما یکی از بهترین گزینه‌ها میان بیمه‌های مختلف است که با قراردادن انواع درمان‌های دندانپزشکی در لیست خدمات خود، توانسته است رضایت بیمه‌شدگان را جلب کند. در ادامه به درمان‌های تحت پوشش این بیمه و سقف هزینه‌های آن خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف، یک مرکز پیشرو در زمینه خدمات دندانپزشکی و به‌دنبال بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران است. این کلینیک با ارائه خدمات به‌روز و باکیفیت، مجموعه‌ای از درمان‌های دندانپزشکی از جمله ترمیم‌های دندانی، ارتودنسی، ایمپلنت و جراحی‌های دهان و فک‌ها را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

کلینیک دندانپزشکی بیمه صدا و سیما
کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه صدا و سیما هستند؟

درمان‌های دندانپزشکی، تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل معمولاً بیمه‌ها از میان درمان‌های مختلف، مواردی را که رایج‌تر و عمومی‌تر هستند و کاربرد بیشتری دارند، تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمه دندانپزشکی صدا و سیما نیز برخی از خدمات عمومی و تخصصی این حوزه را در فهرست خود جای داده است که از قرارِ زیر هستند:

خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی صدا و سیما

انواع خدمات عمومی دندانپزشکی که هزینۀ آن‌ها در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه صدا و سیما، تحت پوشش این بیمه قرار دارد عبارت‌اند از:

بروساژ دندان (جرمگیری)

بروساژ یا جرمگیری دندان جزو رایج‌ترین درمان‌هایی است که تحت پوشش این بیمه قرار دارد و بیمه‌شدگان می‌توانند از این فرصت برای مدیریت هزینه‌های جلسات درمان خود، استفاده کنند. این روش درمانی برای افرادی به کار می‌رود که با وجود انجام مراقبت‌های لازم و رعایت بهداشت دهان و دندان، تجمع جرم‌ها بر روی دندان‌هایشان، به‌ویژه در نواحی نزدیک به لثه، زیاد و سخت شده است و نیاز به پاکسازی عمقی و اصولی دارند. این پاکسازی طی 4 مرحله یعنی تزریق بی‌حسی موضعی، جرمگیری نواحی مختلف دندان‌ها، روت پلنینگ و شست‌وشوی لثه و دندان، انجام می‌شود و به این ترتیب، سلامت به دهان و دندان‌های بیمار بازمی‌گردد و جلوی بروز آسیب‌های بیشتری مثل پوسیدگی و التهاب لثه و … گرفته می‌شود.

پرکردن دندان (ترمیم)

دومین درمانی که بسیار متداول است و بودنش در لیست خدمات بیمه، مفید و کارآمد به حساب می‌آید، پرکردن یا ترمیم دندان است. وقتی دندان‌ها به آسیب‌هایی دچار می‌شوند که قابلیت احیا و ترمیم دارند، این درمان بهترین گزینه است و می‌توان به کمک آن انواع پوسیدگی‌ها و شکستگی‌ها و فرسودگی‌های دندان‌ها را برطرف کرد. برای انجام این کار، دندانپزشک ابتدا معاینه و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و بعد از تزریق بی‌حسی، اقدام به پاکسازی و ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده می‌کند. با انجام این کار، وضعیت دندان بهبود می‌یابد و می‌تواند تا چند سال دیگر نیز به کار خود ادامه بدهد.

اندو دندان (عصب‌کشی)

اندو دندان یا درمان ریشۀ دندان از دیگر خدماتی است که بیمه دندانپزشکی صدا و سیما آن را تحت پوشش خود قرار داده است و از آنجا که نسبت به جرمگیری و ترمیم دندان، هزینۀ بسیار بیشتری دارد، وجود بیمه واقعا کمک‌کننده است. این درمان که نام دیگرش عصب‌کشی است، زمانی لازم می‌شود که آسیب‌ها و پوسیدگی‌ها به ناحیۀ پالپ و ریشۀ دندان رسیده باشد؛ زیرا در این وضعیت، ترمیم دندان چاره‌ساز نیست و ریشۀ دندان که به عفونت و التهاب دچار شده است، باید کاملاً پاکسازی شود؛ بنابراین دندانپزشک ابتدا وضعیت دندان را بررسی می‌کند و سپس در حد لازم دندان را خالی می‌کند تا به ریشه دسترسی پیدا کند. در این مرحله، ریشه کاملاً تخلیه و پاکسازی می‌شود و بعد از آن، دندان با مواد مخصوص پر می‌شود و روکش روی آن قرار می‌گیرد. با این درمان، بیمار از دردهای شدید ناشی از التهاب ریشه نجات پیدا می‌کند و درصورت مراقبت درست و رعایت بهداشت، می‌تواند تا مدت‌ها از دندان خود استفاده کند.

ری اندو دندان

ری اندو یا درمان مجدد عصب‌کشی دندان، از دیگر خدمات عمومی تحت این بیمه تکمیلی است که برخی از بیماران به آن نیاز پیدا می‌کنند. این درمان زمانی انجام می‌شود که عصب‌کشی اولیه با مشکلی مواجه شده باشد و بیمار احساس درد و ناراحتی و التهاب کند. درواقع وجود کانال پنهان یا نفوذ باکتری و انجام نادرست عصب‌کشی اولیه است که می‌تواند منجر به چنین نتیجه‌ای شود و لازم باشد که بیمار مجدداً تحت درمان عصب‌کشی قرار بگیرد.

درمان ری اندو با اندو فرق خاصی ندارد و تنها تفاوتش در این است که در اندو، دندان طبیعی بیمار تخلیه می‌شود و در درمان ری اندو، موادی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود و دندان با آن ترمیم شده بود، تخلیه می‌شود تا بتوان بار دیگر دندان را پاکسازی کرد و آن را با مواد مخصوص، پر کرد.

جراحی دندان عقل

دندان عقل را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دندان‌های دهان به حساب آورد که معمولاً برای خیلی از افراد دردسرساز می‌شود و مشکل‌زا‌ترین نوع آن نیز دندان عقل نهفته است که به آن دندان عقل نسج نرم و نسج سخت نیز می‌گویند و برای درمان آن‌ها به جراحی نیاز است. منظور از دندان عقل نسج نرم، دندانی است که در بافت لثه، پنهان شده باشد و منظور از دندان عقل نسج سخت، دندانی است که در بافت استخوانی فک محبوس مانده باشد و علت ضرورت جراحی و خارج‌کردن این نوع دندان عقل، این است که معمولاً منجر به بروز دردهای زیاد در ناحیۀ دهان و سر و فک، التهاب و عفونت، آسیب به دندان‌های دیگر و … می‌شوند و به همین دلیل باید به محض آگاهی از وجود آن‌ها، جراحی بشوند که این جراحی نیز جزو خدمات تحت حمایت بیمه دندانپزشکی صدا و سیما است.

جراحی دندان عقل با بیمه صدا و سیما
پروتز دندان

دیگر درمانی که پرداخت هزینۀ آن با وجود بیمه تکمیلی، برای بیماران بسیار راحت شده است، پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی است. پروتز دندان زمانی لازم می‌شود که بیمار به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده باشد. در این صورت، او می‌تواند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام قالب‌گیری، پروتز مخصوص خودش را دریافت کند و به‌راحتی از آن استفاده کند.

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی صدا و سیما

علاوه‌بر موارد فوق که جزو خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی صدا و سیما بودند، درمان‌های دیگری نیز مورد حمایت این بیمه هستند که درمان‌های تخصصی‌تر به حساب می‌آیند و انجام آن‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. این موارد عبارت‌اند از:

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت که نام دیگر آن کاشت دندان است یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که هزینۀ آن معمولاً بالاست و به همین دلیل داشتن بیمه، به بیماران در پرداخت هزینه‌های آن بسیار کمک می‌کند. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که همه یا بخشی از دندان‌های خود را به دلایل گوناگونی از دست داده‌اند و در صدد هستند که این فقدان را با دندان مصنوعی جبران کنند. البته این دندان مصنوعی نسبت به پروتزهای معمولی، استحکام و کارایی بیشتری دارد؛ زیرا دندان مصنوعی یا همان ایمپلنت درون لثه کاشته می‌شود. برای انجام این درمان از 3 قطعه استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر یا پایۀ ایمپلنت: قطعۀ فلزی معمولاً از جنس تیتانیوم که به‌عنوان ریشۀ دندان درون لثه و فک قرار می‌‌گیرد و کاملاً با بافت‌های اطراف جوش می‌خورد تا آمادۀ نصب تاج شود.
  • اباتمنت یا قطعۀ متصل‌کنندۀ پایه به تاج: قطعه‌ای که معمولاً فلزی است و از طریق آن، پایۀ ایمپلنت به تاج متصل می‌شود.
  • تاج یا روکش مصنوعی: روکشی شبیه به دندان طبیعی که روی اباتمنت قرار می‌گیرد و نقش دندان طبیعی را در دهان ایفا می‌کند.

قطعات نام‌برده، طی مراحل مختلف در دهان فرد قرار می‌گیرند و بعد از اتمام جلسات درمان، بیمار دندان‌هایی شبیه به دندان‌های طبیعی در دهان خود دارد که بسیار مقاوم‌اند و از نظر ظاهری نیز با سایر دندان‌ها تفاوت خاصی ندارند و می‌توانند سالیان سال، عمر کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه دندانپزشکی صدا و سیما
قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی صدا و سیما چقدر است؟

عوامل مختلفی روی قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند به همین دلیل هزینۀ آن با احتساب بیمه، باید از کلینیک مورد نظر پرسیده شود.

ارتودنسی دندان

از دیگر درمان‌های تخصصی حوزۀ دندانپزشکی که تحت حمایت بیمۀ صدا و سیما است، می‌توان درمان ارتودنسی را نام برد که هم از نظر زمانی درمانی طولانی‌مدت به حساب می‌آید هم از نظر هزینه، ارزان نیست. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که دندان‌های به‌هم‌ریخته و نامرتبی دارد و از مشکلاتی مثل جلو یا عقب بودن دندان‌ها، فاصلۀ دندان‌ها و امثالهم رنج می‌برند. در چنین شرایطی، انواع دستگاه‌های ارتودنسی به میدان می‌آیند تا بتوان این درهم‌ریختگی‌ها را مرتب کرد و دندان‌هایی ردیف و زیبا به فرد هدیه داد.

دستگاه‌های ارتودنسی در مجموع به 2 شکل ثابت و متحرک در دسترس هستند که انتخاب آن‌ها با مشورت ارتودنتیست و شرایط بیمار انجام می‌شود و شیوۀ کار آن‌ها نیز به این صورت است که در طول بازۀ زمانی 1 تا 3 ساله، با ایجاد فشار مناسب به دندان‌ها، آن‌ها را در موقعیت درستشان قرار می‌دهند.

بیمه صدا و سیما تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

سقف پرداخت این بیمه به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً پرداخت‌ها با توجه به نوع بیمۀ فرد، درمان انتخابی و هزینه‌های مربوط به آن، انجام می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توان هزینۀ یکسانی را برای همه در نظر گرفت. نکتۀ مهم این است که بیمه به تعهدات خود پایبند است و هر آنچه باید پرداخت کند را در زمان مقرر انجام می‌دهد.

سخن پایانی

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت و گرانی‌ها به یکی از معضلاتی تبدیل شده است که خیلی از افراد را از رسیدگی به دندان‌هایشان منصرف می‌کند. در چنین شرایطی وجود بیمه‌ها می‌تواند کمک بزرگی باشد تا افراد بتوانند به سلامت دهان و دندان خود برسند. یکی از بهترین بیمه‌هایی که توانسته است در این مورد خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه بدهد، بیمه دندانپزشکی صدا و سیما است که در این مقاله به معرفی خدمات آن پرداختیم.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین