کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ما

افزایش هزینۀ درمان‌های دندانپزشکی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است و اغلب افراد به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. یکی از بهترین روش‌های موجود، استفاده از بیمه‌های خوب و معتبری است که در پرداخت این هزینه‌ها کمک‌حال بیماران می‌شوند و می‌توانند نگرانی‌هایشان را در این خصوص، برطرف کنند. یکی از بهترین بیمه‌های فعال در ایران برای پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان، بیمه دندانپزشکی ما است که بسیاری از درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است. در ادامه به این خدمات و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف یک مرکز معتبر در زمینه مراقبت از دندان‌ها و فراهم‌کردن خدمات دندانپزشکی باکیفیت و حرفه‌ای است. این کلینیک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات پیشرفته، به ارائه خدماتی مانند ترمیم دندانی، ایمپلنت، ارتودنسی ومی‌پردازد. کادر مجرب و متخصص این کلینیک با اهمیت به نیازهای فردی بیماران، به هر فرد به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و متناسب با وضعیت اجتماعی و اقتصادی او، خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ما هستند؟

خدماتی که بیمه‌ها در حوزۀ دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کاملاً یکسان و شبیه به هم نیست و هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند، برخی از درمان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمۀ دندانپزشکی ما نیز به همین شکل فعالیت می‌کند و خدمات آن را می‌توان به 2 دستۀ کلی خدمات عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

گسترده‌ترین خدماتی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ما می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خدمات عمومی هستند که عبارت‌اند از:

اندو دندان (عصب‌کشی)

اولین درمان تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ما، اندو (ENDO) یا همان عصب‌کشی و درمان ریشۀ دندان است که از رایج‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به حساب می‌آید و ضمن آن عفونت‌ها و مشکلات ناحیۀ پالپ دندان برطرف می‌شود. در این درمان، ابتدا دندانپزشک کانال‌های دندان را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس آن را با مواد مخصوص پر می‌کند تا به حالت اولیۀ خود بازگردد و از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به ریشه و ایجاد التهاب و عفونت، جلوگیری شود. عصب‌کشی بنابر شرایط بیمار و وضعیت دندانش، می‌تواند در 1 یا 2 جلسه انجام شود.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ما است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی دانا می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

پرکردن دندان (ترمیم)

دومین درمانی که بسیار متداول است و بودنش در لیست خدمات بیمه، مفید و کارآمد به حساب می‌آید، پرکردن یا ترمیم دندان است. وقتی دندان‌ها به آسیب‌هایی دچار می‌شوند که قابلیت احیا و ترمیم دارند، این درمان بهترین گزینه است و می‌توان به کمک آن انواع پوسیدگی‌ها و شکستگی‌ها و فرسودگی‌های دندان‌ها را برطرف کرد. برای انجام این کار، دندانپزشک ابتدا معاینه و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و بعد از تزریق بی‌حسی، اقدام به پاکسازی و ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده می‌کند. با انجام این کار، وضعیت دندان بهبود می‌یابد و می‌تواند تا چند سال دیگر نیز به کار خود ادامه بدهد.

جراحی دندان عقل

دندان عقل را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دندان‌های دهان به حساب آورد که معمولاً برای خیلی از افراد دردسرساز می‌شود و مشکل‌زا‌ترین نوع آن نیز دندان عقل نهفته است که به آن دندان عقل نسج نرم و نسج سخت نیز می‌گویند و برای درمان آن‌ها به جراحی نیاز است. منظور از دندان عقل نسج نرم، دندانی است که در بافت لثه، پنهان شده باشد و منظور از دندان عقل نسج سخت، دندانی است که در بافت استخوانی فک محبوس مانده باشد و علت ضرورت جراحی و خارج‌کردن این نوع دندان عقل، این است که معمولاً منجر به بروز دردهای زیاد در ناحیۀ دهان و سر و فک، التهاب و عفونت، آسیب به دندان‌های دیگر ومی‌شوند و به همین دلیل باید به محض آگاهی از وجود آن‌ها، جراحی بشوند که این جراحی نیز جزو خدمات تحت حمایت بیمه دندانپزشکی ما است.

جراحی دندان عقل با بیمه ما

پروتز دندان

دیگر درمانی که پرداخت هزینۀ آن با وجود بیمه تکمیلی، برای بیماران بسیار راحت شده است، پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی است. پروتز دندان زمانی لازم می‌شود که بیمار به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده باشد. در این صورت، او می‌تواند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام قالب‌گیری، پروتز مخصوص خودش را دریافت کند و به‌راحتی از آن استفاده کند.

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی ما

علاوه‌بر موارد فوق که جزو خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ما بودند، درمان‌های دیگری نیز مورد حمایت این بیمه هستند که درمان‌های تخصصی‌تر به حساب می‌آیند و انجام آن‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. این موارد عبارت‌اند از:

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا همان کاشت دندان یکی از مهم‌ترین درمان‌ها در حوزۀ دندانپزشکی است. افرادی که به هر دلیل یک یا چند و حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به کمک این روش درمانی، دندان‌های ازدست‌رفته را جبران کنند و وضعیت دهان و فک خود را به حالت سابق برگردانند.

ایمپلنت دندان با بیمه ما

ایمپلنت دندان شامل سه قسمت به نام فیکسچر (پایۀ ایمپلنت)، اباتمنت (قطعۀ اتصال) و تاج مصنوعی (پروتز یا روکش دندان) است که طی چند مرحله در دهان قرار می‌گیرند و در نهایت، بیمار دندانی خواهد داشت که از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست می‌تواند سالیان سال در دهان، سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند. این درمان جزو درمان‌های گران‌قیمت دندانپزشکی است و داشتن بیمه، کمک بزرگی در پرداخت هزینه‌های آن محسوب می‌شود.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی ما چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مثل برند قطعات، جنس آن‌ها، تعرفۀ دندانپزشک وبستگی دارد و تأمین این هزینه توسط بیمۀ البرز نیز به قیمت آن و سایر شرایط بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی برای آن در نظر گرفت و بیماران باید برای اطلاع از قیمت و تعرفۀ بیمه، با کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرند.

ارتودنسی دندان

دیگر درمان تخصصی که در لیست خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ما قرار دارد، ارتودنسی دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های نامرتب، درهم و شلوغ، عقب و جلو، کج، فاصله‌دار ودارند و می‌خواهند که آن‌ها را مرتب کنند تا در نهایت دندان‌های یک‌دست و لبخندی زیبا داشته باشند و همچنین از بروز مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، التهاب وجلوگیری کنند.

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که به‌طور کلی به 2 دستۀ ثابت و متحرک تقسیم می‌شود و بیمار با مشورت ارتودنتیست می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. پس از انتخاب نوع ارتودنسی و انجام معاینات و مشاوره‌های اولیه، بیمار باید عکسی از دندان‌های خود تهیه کند، تمامی مشکلات دندان مثل پوسیدگی و التهاب ریشه ورا درمان کند، قالب‌گیری دندان‌ها انجام شود و سپس دستگاه ارتودنسی روی دندان‌های او قرار بگیرد.

نکتۀ مهم درمورد ارتودنسی این است که این درمان جزو درمان‌های زمان‌بر و طولانی‌مدت است که با توجه به شرایط بیمار می‌تواند 1 تا 3 سال طول بکشد و به‌همین‌دلیل هزینۀ آن جزو مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران است و بیمه ما، با قراردادن این درمان در لیست خدمات خود، این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است.

در دوره‌ای که هزینه‌های دندانپزشکی مدام درحال افزایش هستند، داشتن یک بیمۀ خوب و معتبر مثل بیمه دندانپزشکی ما می‌تواند در پرداخت هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. این بیمه، خدمات عمومی و تخصصی مختلفی مثل ترمیم دندان، عصب‌کشی، جراحی دندان عقل، ایمپلنت، ارتودنسی ورا تحت پوشش خود قرار داده است و با ارائۀ خدمات مناسب، توانسته است نگرانی افراد را در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان‌های دهان و دندان، برطرف کند. در این مطلب به کلیۀ خدمات تحت پوشش این بیمه و معرفی آن‌ها پرداختیم.از ویژگی‌های بارز کلینیک دندانپزشکی صدف، محیط دوستانه و دلنشین آن است که برای بیماران، تجربه‌ مطمئن و خاطره‌ای خوش از درمان دندانپزشکی را فراهم می‌آورد. با حضور در این کلینیک و استفاده از خدمات دندانپزشکان باتجربه آن، تجربه‌ای متفاوت و دلنشین از خدمات دندانپزشکی خواهید داشت.