پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه معلم

دندان‌ها، به دلیل نقش حیاتی که در فرایندهای تغذیه، گفتار و تأثیر بر ظاهر ایفا می‌کنند، از اعضای کلیدی بدن به شمار می‌آیند و مراقبت از آن‌ها ضرورتی انکارناپذیر است. در سال‌های اخیر، با افزایش چشمگیر هزینه‌های دندانپزشکی، پوشش هزینه‌های درمان دهان و دندان به یکی از دغدغه‌های عمده مردم بدل شده است. به لطف وجود بیمه‌های تخصصی، این نگرانی‌ها تا حد زیادی مرتفع شده‌اند و بیمه دندانپزشکی معلم به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و ارزشمندترین بیمه‌های ایران، خدمات برجسته‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد که در ادامه به بررسی و توضیح بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف، به عنوان یک مرکز تخصصی و با تجربه در حوزه دندانپزشکی، با ارائه خدمات با کیفیت و به‌روز، در بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران نقش مؤثری ایفا می‌کند. این کلینیک با بهره‌گیری از جدیدترین تجهیزات و فناوری‌های دندانپزشکی و به دست افرادی مجرب و متخصص، به بهترین وجه ممکن در خدمت بیماران است تا تجربه‌ای امن، مطمئن و راضی‌کننده را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی معلم

هزینۀ بالای درمان‌های دندانپزشکی، از یک پُرکردن سادۀ دندان تا انجام درمان‌های تخصصی‌تری مثل ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی و، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. از یک طرف تحمل درد و آزردگی در ناحیۀ دهان و دندان سخت است و از طرف دیگر پرداخت هزینه‌های میلیونی دندانپزشکی امری دشوار! در چنین شرایط حضور بیمه دندانپزشکی معلم و درمان‌هایی که تحت پوشش خود قرار داده است، فرصتی عالی برای رسیدگی به دهان و دندان و پرداخت هزینه‌های درمانی با شرایطی بهتر و آسان‌تر است. انواع درمان‌هایی که بیمه معلم در پرداخت هزینه‌های آن‌ها در کنار بیمه‌شدگان است و حمایتشان می‌کند، عبارت‌اند از:

پُرکردن (ترمیم) دندان

پُرکردن دندان یکی از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی معلم است که هر فردی دست کم یک بار در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کند. این درمان که نام دیگرش ترمیم دندان است، برای بهبود وضعیت دندان‌هایی به کار می‌رود که پوسیدگی‌های جزئی دارند و بر اثر حوادث مختلف یا گذر زمان به فرسودگی، شکستگی، ترک و لب‌پریدگی دچار شده‌اند و این آسیب‌ها هنوز ریشۀ دندان را درگیر نکرده است و باعث ازبین‌رفتن همۀ بخش‌های آن نشده است. در چنین شرایطی دندانپزشک پس‌از بررسی‌ها و معاینات لازم، نواحی لازم دهان را بی‌حس می‌کند و با ابزار و مواد مخصوص، به ترمیم دندان آسیب‌دیده می‌پردازد. موادی که برای این کار و روکش نهایی دندان به کار می‌رود، متفاوت است و کیفیت‌های مختلفی دارد که با توجه به وضعیت دندان بیمار و بودجۀ او با صلاح‌دید دندانپزشک برایش انتخاب می‌شود.

اندو دندان (عصب‌کشی)

اندو دندان یا درمان ریشۀ دندان از دیگر خدماتی است که بیمه دندانپزشکی معلم آن را تحت پوشش خود قرار داده است و از آنجا که نسبت به جرمگیری و ترمیم دندان، هزینۀ بسیار بیشتری دارد، وجود بیمه واقعا کمک‌کننده است. این درمان که نام دیگرش عصب‌کشی است، زمانی لازم می‌شود که آسیب‌ها و پوسیدگی‌ها به ناحیۀ پالپ و ریشۀ دندان رسیده باشد؛ زیرا در این وضعیت، ترمیم دندان چاره‌ساز نیست و ریشۀ دندان که به عفونت و التهاب دچار شده است، باید کاملاً پاکسازی شود؛ بنابراین دندانپزشک ابتدا وضعیت دندان را بررسی می‌کند و سپس در حد لازم دندان را خالی می‌کند تا به ریشه دسترسی پیدا کند. در این مرحله، ریشه کاملاً تخلیه و پاکسازی می‌شود و بعد از آن، دندان با مواد مخصوص پر می‌شود و روکش روی آن قرار می‌گیرد. با این درمان، بیمار از دردهای شدید ناشی از التهاب ریشه نجات پیدا می‌کند و درصورت مراقبت درست و رعایت بهداشت، می‌تواند تا مدت‌ها از دندان خود استفاده کند.

ری اندو دندان

ری اندو یا درمان مجدد عصب‌کشی دندان، از دیگر خدمات عمومی تحت این بیمه تکمیلی است که برخی از بیماران به آن نیاز پیدا می‌کنند. این درمان زمانی انجام می‌شود که عصب‌کشی اولیه با مشکلی مواجه شده باشد و بیمار احساس درد و ناراحتی و التهاب کند. درواقع وجود کانال پنهان یا نفوذ باکتری و انجام نادرست عصب‌کشی اولیه است که می‌تواند منجر به چنین نتیجه‌ای شود و لازم باشد که بیمار مجدداً تحت درمان عصب‌کشی قرار بگیرد.

درمان ری اندو با اندو فرق خاصی ندارد و تنها تفاوتش در این است که در اندو، دندان طبیعی بیمار تخلیه می‌شود و در درمان ری اندو، موادی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود و دندان با آن ترمیم شده بود، تخلیه می‌شود تا بتوان بار دیگر دندان را پاکسازی کرد و آن را با مواد مخصوص، پر کرد.

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته و خارج‌کردن آن از دهان، یکی دیگر از خدمات تحت پوشش این بیمه است. دندان‌های عقل در قسمت انتهایی فک رشد می‌کنند و اگر جای کافی برای خروج خود داشته باشند، مثل سایر دندان‌ها از لثه بیرون می‌زنند؛ اما زمانی که فک جای کافی برای دندان جدید نداشته باشد، این دندان‌ها با مانع روبه‌رو می‌شوند و ممکن است به‌شکل نهفته در ناحیۀ لثه و فک رشد کنند و محبوس بمانند. وضعیت دندان‌های عقل نهفته را می‌توان به دو دستۀ دندان عقل نسج نرم و دندان عقل نسج سخت تقسیم کرد که به شکل زیر هستند:

  • دندان عقل نسج نرم: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت لثه نهفته باشد و خارج‌کردن آن نیز ساده‌تر است.
  • دندان عقل نسج سخت: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان عقل در بافت استخوانی فک نهفته باشد و خارج‌کردن آن نسبت به دندان عقل نسج نرم، کمی پیچیده‌تر است.

جراحی دندان عقل با بیمه معلم

پروتز دندان (دندان مصنوعی)

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی معلم، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.

پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی معلم

ایمپلنت یا کاشت دندان از دیگر درمان‌های دندانپزشکی است که جزو درمان‌های بسیار گران این حوزه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوالات مردم این است که آیا انجام ایمپلنت با بیمه دی امکان‌پذیر است؟ بله حتماً! این درمان نیز جزو خدمات بیمه معلم است که از خدمات فوق‌العادۀ آن محسوب می‌شود و بیماران می‌توانند با خیال آسوده برای انجام آن اقدام کنند.

درمان ایمپلنت برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی مثل حادثه، ضربۀ ناگهانی، پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها ویک یا چند یا حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند و نقصی در عملکرد دهان و دندان و حتی زیبایی چهره و لبخندشان به وجود آمده است. این افراد می‌توانند به کمک درمان ایمپلنت، دندان‌هایی بسیار مشابه دندان‌های طبیعی با همان زیبایی و عملکرد را داشته باشند.

ایمپلنت دندان با بیمه معلم

ایمپلنت دندان که همان دندان مصنوعی مشابه دندان طبیعی است و در لثه و فک بیمار کاشته می‌شود، 3 بخش دارد که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر: این قطعه که به آن پایۀ ایمپلنت نیز می‌گویند، معمولاً فلزی و از جنس تیتانیوم است که شکل مخروطی دارد و درون لثه قرار می‌گیرد تا با بافت‌های اطراف آن جوش بخورد و در نهایت جایگزین ریشۀ دندان شود.
  • اباتمنت: این قطعه، نوعی متصل‌کننده است که به پایۀ ایمپلنت متصل می‌شود تا بتوان تاج مصنوعی دندان را روی آن نصب کرد.
  • تاج مصنوعی: تاج مصنوعی یا روکش دندان آخرین بخش ایمپلنت است که ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد و بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد.

این قطعات، طی مراحل مختلف در دهان بیمار قرار می‌گیرند و در نهایت بیمار دندانی شبیه به دندان طبیعی دارد که درصورت مراقبت صحیح، می‌تواند سالیان سال عملکرد خود را حفظ کند.

قیمت ایمپلنت با بیمه معلم چقدر است؟

برآورد هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان و پرداختی بیمه، معمولاً به عوامل مختلفی مثل جنس قطعات ایمپلنت، تعداد دندان‌ها، تعرفۀ کلینیک دندانپزشکی وبستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی را برای آن عنوان کرد. افرادی که خواهان آگاهی از قیمت ایمپلنت و محاسبۀ هزینۀ نهایی آن با بیمه هستند، می‌توانند با کلینیک مورد نظرشان که حتماً باید کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد این بیمه باشد، تماس بگیرند و از قیمت دقیق آن باخبر شوند.

ارتودنسی دندان

یکی دیگر از درمان‌هایی که تحت پوشش این بیمه است و جزو درمان‌های تخصصی و طولانی‌مدت این حوزه محسوب می‌شود، ارتودنسی دندان است. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند یا به انواع بایت‌های دندانی و ناهنجاری‌ها دچارند، می‌توانند به کمک ارتودنسی دندان‌های خود را مرتب کنند و ارتودنتیست در نهایت لبخندی زیبا به آن‌ها هدیه می‌دهد.

برای انجام این درمان فرد ابتدا باید معاینات و بررسی‌های لازم را انجام دهد، مشکلات دهان و دندانش مثل پوسیدگی ودرمان شوند و پس‌از پاکسازی کامل دهان و دندان‌ها، ابزار و دستگاه ارتودنسی روی دندانشان قرار می‌گیرد. این ابزارها که به دستگاه‌های ارتودنسی معروف‌اند در 2 نوع ثابت و متحرک در دسترس هستند که بیمار می‌تواند با مشورت متخصص، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. شیوۀ کار این دستگاه‌ها به این صورت است که با واردکردن فشار مناسب به دندان‌ها، در طول زمان باعث حرکت آن‌ها می‌شوند تا در نهایت در جای صحیح خود قرار بگیرند و یک‌دست و منظم شوند.

بیمه معلم تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی توسط بیمۀ معلم به عوامل مختلفی مثل نوع درمان، نوع بیمۀ فرد و شرایط آن بستگی دارد؛ بنابراین می‌تواند فرد به فرد متغیر باشد. به طور کلی بیمه دندانپزشکی معلم، همۀ هزینه‌ها را طبق تعهدات خود، پرداخت خواهد کرد.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد 10 تا 20 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

در دوران کنونی، با تنوع و دسترسی به بیمه‌های تکمیلی متعدد، دغدغه پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به چالشی قابل حل تبدیل شده است. افراد می‌توانند با استفاده از بیمه‌هایی نظیر بیمه دندانپزشکی معلم، به راحتی و بدون نگرانی از بار مالی، درمان‌های مورد نیاز خود را انجام دهند. بیمه معلم با هدف افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، پوشش گسترده‌ای از خدمات دندانپزشکی عمومی و تخصصی را ارائه می‌دهد. این امکان با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و طرف قرارداد با بیمه، از جمله کلینیک دندانپزشکی صدف، قابل دسترسی است و بیماران می‌توانند به نحو احسن از این خدمات بهره‌مند شوند.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین