پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ملت

بیمه‌ها نقش کلیدی در مدیریت مالی هزینه‌های مرتبط با سلامت و درمان ایفا می‌کنند و از جمله ارکان مهمی هستند که می‌توانند به افراد کمک کنند تا با خیالی آسوده‌تر به سلامت خود بپردازند. در میان خدمات متنوعی که بیمه‌ها ارائه می‌دهند، خدمات دندانپزشکی به دلیل هزینه‌های بالای مرتبط با این نوع درمان‌ها، از موارد بسیار مفید و کاربردی به شمار می‌آیند. بیمه دندانپزشکی ملت از بهترین انتخاب‌ها در بین بیمه‌های متعدد است که با ارائه پوشش‌های جامع برای انواع درمان‌های دندانپزشکی، توانسته است رضایت گسترده‌ای از بیمه‌شدگان خود کسب کند. در ادامه، جزئیاتی در مورد درمان‌های تحت پوشش این بیمه و سقف هزینه‌های پذیرفته‌شده به تفصیل ارائه خواهد شد.

کلینیک دندانپزشکی صدف به عنوان یک مرکز پیشرو در ارائه خدمات دندانپزشکی، با هدف ارتقا و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران خود، فعالیت می‌کند. این کلینیک با بهره‌گیری از دانش فنی روز و ارائه خدماتی باکیفیت، درمان‌های متنوعی شامل ترمیم‌های دندانی، ارتودنسی، ایمپلنت و جراحی‌های دهان و فک را به بهترین شکل ممکن به بیماران خود ارائه می‌دهد.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ملت

هزینۀ بالای درمان‌های دندانپزشکی، از یک پُرکردن سادۀ دندان تا انجام درمان‌های تخصصی‌تری مثل ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی و، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. از یک طرف تحمل درد و آزردگی در ناحیۀ دهان و دندان سخت است و از طرف دیگر پرداخت هزینه‌های میلیونی دندانپزشکی امری دشوار! در چنین شرایط حضور بیمه دندانپزشکی ملت و درمان‌هایی که تحت پوشش خود قرار داده است، فرصتی عالی برای رسیدگی به دهان و دندان و پرداخت هزینه‌های درمانی با شرایطی بهتر و آسان‌تر است. انواع درمان‌هایی که بیمه ملت در پرداخت هزینه‌های آن‌ها در کنار بیمه‌شدگان است و حمایتشان می‌کند، عبارت‌اند از:

پُرکردن (ترمیم) دندان

پُرکردن دندان یکی از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی ملت است که هر فردی دست کم یک بار در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کند. این درمان که نام دیگرش ترمیم دندان است، برای بهبود وضعیت دندان‌هایی به کار می‌رود که پوسیدگی‌های جزئی دارند و بر اثر حوادث مختلف یا گذر زمان به فرسودگی، شکستگی، ترک و لب‌پریدگی دچار شده‌اند و این آسیب‌ها هنوز ریشۀ دندان را درگیر نکرده است و باعث ازبین‌رفتن همۀ بخش‌های آن نشده است. در چنین شرایطی دندانپزشک پس‌از بررسی‌ها و معاینات لازم، نواحی لازم دهان را بی‌حس می‌کند و با ابزار و مواد مخصوص، به ترمیم دندان آسیب‌دیده می‌پردازد. موادی که برای این کار و روکش نهایی دندان به کار می‌رود، متفاوت است و کیفیت‌های مختلفی دارد که با توجه به وضعیت دندان بیمار و بودجۀ او با صلاح‌دید دندانپزشک برایش انتخاب می‌شود.

اندو (عصب‌کشی)

این شیوه درمانی، وقتی انجام می‌شود که عفونت و پوسیدگی به بخش‌های داخلی عصب یا همان هسته دندان رسیده باشداندو در بعضی از موارد، لقب جراحی نیز به خود می‌گیرد؛ اما به‌‌هیچ‌‌عنوان از این واژه نترسیدتنها کاری که در این تکنیک انجام می‌شود این است که دندانپزشک بعد از انجام بی‌حسی موضعی، بخش داخلی و نرم دندان (پالپرا به‌طورکامل تخلیه و سپس با مواد مناسب،‌ آن را پر می‌کندبه‌همین‌منظور، دندانپزشکان باتجربه کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از جدیدترین متریال‌های روز دنیا، تجربه آسانی از عصب‌کشی را برای شما خلق می‌کنند.

جراحی دندان عقل نسج نرمو سخت

یکی دیگر از مشکلاتی که پای بسیاری از افراد را به مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی باز می‌کند، دندان عقل نهفته است. بیمه ملت در این مورد هم به فکر بیمه‌شدگان خود است و پرداخت هزینه‌های جراحی این نوع دندان را نیز در لیست خدماتش قرار داده است. دندان‌های عقل نهفته در 2 نوع دندان عقل نسج نرم (دندان عقلی که در بافت لثه محبوس است) و دندان عقل نسج سخت (دندان عقلی که در بافت استخوانی فک حبس شده است) دسته‌بندی می‌شوند که تنها با جراحی می‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

جراحی دندان عقل با بیمه ملت

دندان‌های عقل نهفته در بافت لثه و فک اگر به‌موقع از دهان خارج نشوند می‌توانند التهابات و عفونت‌ها و مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود بیاورند و حتی منجر به دردهای آزاردهنده در سایر نواحی بدن مثل گوش و صورت بشوند. بنابراین بیماران به‌محض اطلاع از وجود این نوع دندان در دهانشان باید به دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی ملت مراجعه کنند و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهند.

جرمگیری دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایجی که در دندانپزشکی وجود دارد، جرمگیری یا بروساژ دندان است. این درمان زمانی به کار می‌رود که تجمع پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان زیاد شده باشد و با مسواک و نخ دندان ونتوان آن‌ها را تمیز کرد. در این وضعیت، اگر فرد برای جرمگیری اقدام نکند، جرم‌ها به‌مرور باعث تغییر رنگ دندان، پوسیدگی ومی‌شوند و حتی می‌توانند به لثه آسیب بزنند. بنابراین ضروری است که فرد برای جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک بعد از معاینۀ دندان‌های بیمار، با دستگاه مخصوصی این جرم‌ها را از روی دندان‌ها برمی‌دارد و آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند. معمولاً بعد از انجام این عمل، دندان بیمار چند ساعتی نسبت به دمای غذاها وحساس می‌شود و به‌مرور این عارضه نیز برطرف خواهد شود. از آنجا که جرمگیری دندان بهتر است سالی 1 تا 2 بار انجام شود، داشتن بیمۀ خوبی مثل بیمۀ دندانپزشکی ملت می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی ملت

ایمپلنت یا کاشت دندان از دیگر درمان‌های دندانپزشکی است که جزو درمان‌های بسیار گران این حوزه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوالات مردم این است که آیا انجام ایمپلنت با بیمه ملت امکان‌پذیر است؟ بله حتماً! این درمان نیز جزو خدمات بیمه ملت است که از خدمات فوق‌العادۀ آن محسوب می‌شود و بیماران می‌توانند با خیال آسوده برای انجام آن اقدام کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه ملت

درمان ایمپلنت برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی مثل حادثه، ضربۀ ناگهانی، پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها ویک یا چند یا حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند و نقصی در عملکرد دهان و دندان و حتی زیبایی چهره و لبخندشان به وجود آمده است. این افراد می‌توانند به کمک درمان ایمپلنت، دندان‌هایی بسیار مشابه دندان‌های طبیعی با همان زیبایی و عملکرد را داشته باشند.

ایمپلنت دندان که همان دندان مصنوعی مشابه دندان طبیعی است و در لثه و فک بیمار کاشته می‌شود، 3 بخش دارد که عبارت‌اند از:

  • فیکسچر: این قطعه که به آن پایۀ ایمپلنت نیز می‌گویند، معمولاً فلزی و از جنس تیتانیوم است که شکل مخروطی دارد و درون لثه قرار می‌گیرد تا با بافت‌های اطراف آن جوش بخورد و در نهایت جایگزین ریشۀ دندان شود.
  • اباتمنت: این قطعه، نوعی متصل‌کننده است که به پایۀ ایمپلنت متصل می‌شود تا بتوان تاج مصنوعی دندان را روی آن نصب کرد.
  • تاج مصنوعی: تاج مصنوعی یا روکش دندان آخرین بخش ایمپلنت است که ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد و بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد.

این قطعات، طی مراحل مختلف در دهان بیمار قرار می‌گیرند و در نهایت بیمار دندانی شبیه به دندان طبیعی دارد که درصورت مراقبت صحیح، می‌تواند سالیان سال عملکرد خود را حفظ کند.

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ملت

انجام ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی ملت شرایط عجیب و پیچیده‌ای ندارد. برای این کار بیمار ابتدا باید به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کند تا دندانپزشک معاینات لازم را انجام دهد. پس‌از اینکه مشخص شد فرد برای انجام این درمان واجد شرایط است، مراحل مختلف آن انجام می‌شود و هزینه‌های آن نیز به کمک بیمه ملت پرداخت خواهد شد.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یک روش درمانی در دندانپزشکی با تمرکز بر هم‌تراز و صاف‌کردن دندان‌ها و فک هاست. اگر شما دندان‌هایی کج، شلوغ، روی‌هم‌رفته، دارای فاصله و شکاف، درهم و جلو و عقب دارید و یا فک بالا و پائین شما عقب تر یا جلوتر از وضعیت معمولی هست، می‌توانید از این درمان برای بهبود وضعیت دندان‌ها و فک خود استفاده کنید؛ چراکه هریک از این مشکلات نه‌تنها از نظر ظاهری روی چهره و لبخند شما اثر منفی می‌گذارند، بلکه می‌توانند از طریق ایجاد پوسیدگی و التهاب، سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند و در خوردن غذا و صحبت‌کردنتان نیز اختلالاتی ایجاد کنند. ارتودنسی دندان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانید در بازۀ زمانی معین به کمک ابزارهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب روی دندان‌ها یا فک، به‌مرور آن‌ها را جابه‌جا کنید و درنهایت فک و دندان‌هایی یک‌دست و مرتب داشته باشید که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سلامت دهان و دندان، لبخندی زیبا، گفتار روان، اعتمادبه‌نفس و تغذیۀ درست که می‌تواند بر بالابردن کیفیت زندگی‌تان اثر محسوسی بگذارد.

پروتزدندان

از دیگر مشکلاتی که خیلی از افراد به‌خصوص سالمندان با آن مواجه می‌شوند از‌دست‌دادن دندان است که می‌تواند به دلایل مختلفی مثل پوسیدگی گستردۀ دندان‌ها، حوادثی مثل تصادف و شکستن دندان‌ها، بیماری پریودنتال، کهولت سن ورخ دهد. این حادثه چه از نظر جسمانی چه روانی می‌تواند آسیب زیادی به فرد بزند؛ زیرا علاوه‌بر ایجاد اختلال در جویدن غذا و گفتار، می‌تواند بر زیبایی ظاهری او و لبخندش نیز اثر منفی بگذارد و اعتمادبه‌نفس وی را از بین ببرد.

درمان پروتز دندان، درمان مناسب برای این دسته از افراد است که همه یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند و به دنبال راهی برای جبران این فقدان‌اند. در این درمان، دندان مصنوعی به جای دندان طبیعی در دهان قرار می‌گیرد و وضعیت بیمار بهبود می‌یابد. از آنجا که این مشکل، آثار سوء زیادی دارد و هزینه‌بر است، بودنش در لیست خدمات بیمه دندانپزشکی ملت، نکته‌ای مثبت و کارآمد به حساب می‌آید.

بیمه دندانپزشکی ملت تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های درمان‌های حوزۀ دهان و دندان توسط بیمه دندانپزشکی ملت به بیمۀ هر فرد و درمان‌هایی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند، بستگی دارد و برای همه یکسان نیست؛ در نتیجه، هزینۀ کلیۀ درمان‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی با توجه به بیمۀ افراد تا سقف قرارداد پرداخت خواهد شد.

سخن پایانی

مراقبت به موقع از دندان‌ها و درمان سریع آسیب‌ها و مشکلات دهان و دندان از جمله اقدامات ضروری برای حفظ سلامت عمومی هر فرد است. با توجه به اینکه هزینه‌های درمان در حوزه دندانپزشکی به شدت افزایش یافته، برخورداری از پوشش بیمه‌ای مناسب که قادر به تحمل بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها باشد، اهمیت فراوانی پیدا کرده است. بیمه ملت، با ارائه خدمات دندانپزشکی برجسته، توانسته است رضایت گسترده‌ای از مشتریان خود کسب کند و به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات بیمه‌ای مطلوب در این زمینه شناخته شود. خدمات بیمه دندانپزشکی ملت را می‌توان به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم‌بندی کرد که در این مقاله، به تفصیل به معرفی و بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. در کلینیک دندانپزشکی صدف، شما می‌توانید از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوید، و آن هم تحت نظر با تجربه‌ترین دندانپزشکان و با پشتیبانی از انواع بیمه‌های تکمیلی، و همه این‌ها با کمترین هزینه ممکن، تا لبخندی زیبا بر لبان شما نقش ببندد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین