کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه نوین

امروزه، بیمه‌های تکمیلی یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها انواع هزینه‌های درمانی به‌ویژه هزینۀ درمان‌های دندانپزشکی را با خیال آسوده پرداخت کرد. از میان بیمه‌های مختلفی که خدمات خوبی را در این حوزه ارائه می‌دهند، بیمه دندانپزشکی نوین یکی از کارآمدترین بیمه‌های تکمیلی است که بسیاری از درمان‌های رایج دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است و بیماران می‌توانند از این فرصت برای درمان مشکلات دندان‌هایشان استفاده کنند. در ادامه به انواع خدمات بیمه نوین که در کلینیک دندانپزشکی صدف انجام می‌شود و بیماران می‌توانند از طریق این بیمه برای پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند، خواهیم پرداخت.

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی نوین

هزینۀ بالای درمان‌های دندانپزشکی، از یک پُرکردن سادۀ دندان تا انجام درمان‌های تخصصی‌تری مثل ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی و، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. از یک طرف تحمل درد و آزردگی در ناحیۀ دهان و دندان سخت است و از طرف دیگر پرداخت هزینه‌های میلیونی دندانپزشکی امری دشوار! در چنین شرایط حضور بیمه دندانپزشکی دی و درمان‌هایی که تحت پوشش خود قرار داده است، فرصتی عالی برای رسیدگی به دهان و دندان و پرداخت هزینه‌های درمانی با شرایطی بهتر و آسان‌تر است. انواع درمان‌هایی که بیمه نوین در پرداخت هزینه‌های آن‌ها در کنار بیمه‌شدگان است و حمایتشان می‌کند، عبارت‌اند از:

پرکردن (ترمیم) دندان

یکی دیگر از درمان‌های رایج در حوزۀ دندانپزشکی که بسیاری از افراد در طول زندگی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند، پرکردن یا همان ترمیم دندان است. زمانی که دندان به پوسیدگی، ترک، شکستگی، لب‌پریدگی و مشکلاتی از این دست دچار شود، از ترمیم دندان برای درمان آن استفاده می‌کنند که در آن دندانپزشک پس‌از تزریق بی‌حسی، ابتدا نواحی آسیب‌دیدۀ دندان را تمیز می‌کند، پوسیدگی‌ها را برمی‌دارد و بعد، به کمک مواد مخصوص به ترمیم و اصلاح دندان می‌پردازد. این درمان به دندان عمر دوباره‌ای می‌بخشد تا بتوان بار دیگر از آن استفاده کرد و درصورت نیاز، پیش‌از آنکه آسیب‌ها به ناحیۀ ریشۀ دندان برسند، می‌توان مجدداً آن را ترمیم کرد.

جرمگیری و بروساژ

یکی دیگر از درمان‌های تحت پوشش این بیمه، جرمگیری و بروساژ دندان است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که پلاک‌ها و جرم‌ها روی دندان‌هایشان به‌ویژه بخش پایینی آن تجمع کرده‌اند و این شرایط می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان و التهاب لثه و سایر مشکلات شود. دندانپزشک به کمک ابزارهای مخصوص خود این جرم‌ها را از دهان خارج می‌کند و بار دیگر سلامت و پاکیزگی را به دندان‌های بیمار بازمی‌گرداند. ازآنجاکه به بیماران مستعد این عارضه توصیه می‌شود هر 6 ماه یا 1 سال این درمان را تکرار کنند، داشتن بیمه، امری مفید در پرداخت هزینه‌هاست.

اندو یا عصب‌کشی دندان

دیگر درمانی که در دندانپزشکی بسیار رایج است و هزینۀ آن نیز نسبت به ترمیم دندان بالاست، اندو یا عصب‌کشی دندان است. این درمان که آن را با عنوان درمان ریشۀ دندان نیز می‌شناسند، برای دندان‌هایی به کار می‌رود که میزان پوسیدگی و آسیب آن‌ها به قسمت ریشۀ دندان رسیده است و آن را دچار التهاب و عفونت کرده است. این عارضه، درد بسیار زیادی ایجاد می‌کند و معمولاً باعث بوی بد دهان، آسیب به دندان‌های کناری و لثه ومی‌شود و به همین دلیل ضروری است که فرد هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کند.

در درمان اندو یا عصب‌کشی، دندانپزشک دندان را خالی و سپس آن را کاملاً پاکسازی می‌کند تا راه نفوذ باکتری‌ها و آلودگی‌ها بسته بماند و عفونت دیگری گریبان‌گیر بیمار نشود. بعد از انجام این درمان، بیمار، دیگر دردی حس نخواهد کرد و می‌تواند مثل سابق از دندان خود استفاده کند. عمر روکش جدید دندان، وابسته به مواد انتخابی است؛ با این حال اگر بیمار از دندان خود به‌خوبی مراقبت کند، می‌تواند سال‌ها سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند.

ری اندو دندان

درمان ری اندو از دیگر خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی نوین است که درواقع همان تکرار اندو یا عصب‌کشی است. این درمان برای افرادی به کار می‌رود که خوردن ضربه به دندان‌هایشان، نفوذ باکتری و آلودگی به آن‌ها، باقی‌ماندن کانال پنهان وباعث درد و التهاب مجدد در ریشۀ دندانشان شده است و بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارند. در چنین شرایطی، دندانپزشک بعد از معاینات و بررسی‌های لازم، مواد و روکشی که در عصب‌کشی قبلی استفاده شده بود را برمی‌دارد، مجددا دندان را پاکسازی می‌کند، شست‌وشو می‌دهد و آن را با مواد جدید پر می‌کند. معمولاً افرادی که برای عصب‌کشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه می‌کنند و متخصص خوبی دارند،جز در موارد خاص به ری اندو نیاز پیدا نمی‌کنند.

جراحی دندان عقل

دندان عقل را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دندان‌های دهان به حساب آورد که معمولاً برای خیلی از افراد دردسرساز می‌شود و مشکل‌زا‌ترین نوع آن نیز دندان عقل نهفته است که به آن دندان عقل نسج نرم و نسج سخت نیز می‌گویند و برای درمان آن‌ها به جراحی نیاز است. منظور از دندان عقل نسج نرم، دندانی است که در بافت لثه، پنهان شده باشد و منظور از دندان عقل نسج سخت، دندانی است که در بافت استخوانی فک محبوس مانده باشد و علت ضرورت جراحی و خارج‌کردن این نوع دندان عقل، این است که معمولاً منجر به بروز دردهای زیاد در ناحیۀ دهان و سر و فک، التهاب و عفونت، آسیب به دندان‌های دیگر ومی‌شوند و به همین دلیل باید به محض آگاهی از وجود آن‌ها، جراحی بشوند که این جراحی نیز جزو خدمات تحت حمایت بیمه دندانپزشکی نوین است.

جراحی دندان عقل با بیمه نوین

پروتزدندان

دیگر درمانی که پرداخت هزینۀ آن با وجود بیمه تکمیلی، برای بیماران بسیار راحت شده است، پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی است. پروتز دندان زمانی لازم می‌شود که بیمار به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده باشد. در این صورت، او می‌تواند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام قالب‌گیری، پروتز مخصوص خودش را دریافت کند و به‌راحتی از آن استفاده کند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا همان کاشت دندان یکی از مهم‌ترین درمان‌ها در حوزۀ دندانپزشکی است. افرادی که به هر دلیل یک یا چند و حتی همۀ دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به کمک این روش درمانی، دندان‌های ازدست‌رفته را جبران کنند و وضعیت دهان و فک خود را به حالت سابق برگردانند.

ایمپلنت دندان شامل سه قسمت به نام فیکسچر (پایۀ ایمپلنت)، اباتمنت (قطعۀ اتصال) و تاج مصنوعی (پروتز یا روکش دندان) است که طی چند مرحله در دهان قرار می‌گیرند و در نهایت، بیمار دندانی خواهد داشت که از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به دندان طبیعی است و درصورت مراقبت درست می‌تواند سالیان سال در دهان، سالم باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند. این درمان جزو درمان‌های گران‌قیمت دندانپزشکی است و داشتن بیمه، کمک بزرگی در پرداخت هزینه‌های آن محسوب می‌شود.

قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی نوین چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مثل برند قطعات، جنس آن‌ها، تعرفۀ دندانپزشک وبستگی دارد و تأمین این هزینه توسط بیمۀ نوین نیز به قیمت آن و سایر شرایط بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی برای آن در نظر گرفت و بیماران باید برای اطلاع از قیمت و تعرفۀ بیمه، با کلینیک دندانپزشکی صدف تماس بگیرند.

ایمپلنت دندان با بیمه نوین

ارتودنسی دندان

دیگر درمان تخصصی که در لیست خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی نوین قرار دارد، ارتودنسی دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های نامرتب، درهم و شلوغ، عقب و جلو، کج، فاصله‌دار ودارند و می‌خواهند که آن‌ها را مرتب کنند تا در نهایت دندان‌های یک‌دست و لبخندی زیبا داشته باشند و همچنین از بروز مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، التهاب وجلوگیری کنند.

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که به‌طور کلی به 2 دستۀ ثابت و متحرک تقسیم می‌شود و بیمار با مشورت ارتودنتیست می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. پس از انتخاب نوع ارتودنسی و انجام معاینات و مشاوره‌های اولیه، بیمار باید عکسی از دندان‌های خود تهیه کند، تمامی مشکلات دندان مثل پوسیدگی و التهاب ریشه ورا درمان کند، قالب‌گیری دندان‌ها انجام شود و سپس دستگاه ارتودنسی روی دندان‌های او قرار بگیرد.

نکتۀ مهم درمورد ارتودنسی این است که این درمان جزو درمان‌های زمان‌بر و طولانی‌مدت است که با توجه به شرایط بیمار می‌تواند 1 تا 3 سال طول بکشد و به‌همین‌دلیل هزینۀ آن جزو مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران است و بیمه نوین، با قراردادن این درمان در لیست خدمات خود، این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است.

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا همۀ هزینه‌های درمانی با بیمه است یا بیمار هم باید چیزی پرداخت کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در پرداخت این هزینه‌ها چیزی به نام فرانشیز یا سهم بیمار نیز وجود دارد که پرداخت آن برعهدۀ بیمه‌شدگان است. به این ترتیب بخش اعظم هزینه‌ها را بیمه و بخش کمی از آن در حد 10 تا 20 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

امروزه با وجود بیمه‌های تکمیلی مختلف، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی دیگر یک معضل نیست و افراد می‌توانند به کمک بیمه‌هایی مثل بیمه دندانپزشکی نوین، به آسانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند. بیمه نوین، جهت جلب رضایت مشتریان خود، انواع درمان‌های عمومی و تخصصی رایج دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است که با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه مثل کلینیک دندانپزشکی صدف، می‌توان از این خدمات استفاده کرد.