پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه پارسیان

بیمه‌ها نقش اساسی در مدیریت هزینه‌ها و مخارج مرتبط با سلامت و درمان ایفا می‌کنند، و این موضوع در حوزه دندانپزشکی با توجه به هزینه‌های بالای درمانی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. بیمه دندانپزشکی پارسیان به عنوان یکی از انتخاب‌های برجسته در میان گزینه‌های متفاوت بیمه‌ای، با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در لیست خدمات خود، توانسته است رضایت گسترده‌ای را از بیمه‌شدگان خود کسب کند. در ادامه، به بررسی درمان‌های تحت پوشش این بیمه و سقف هزینه‌های پوشش داده شده خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی صدف به عنوان یک مرکز پیشرو در ارائه خدمات دندانپزشکی، با هدف بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان بیماران فعالیت می‌کند. این کلینیک با بهره‌گیری از خدمات به‌روز و باکیفیت، درمان‌های دندانپزشکی متنوعی نظیر ترمیم‌های دندانی، ارتودنسی، ایمپلنت، و جراحی‌های دهان و فک را با بالاترین استانداردهای کیفیت به بیماران ارائه می‌دهد.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه پارسیان هستند؟

درمان‌های دندانپزشکی، تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل معمولاً بیمه‌ها از میان درمان‌های مختلف، مواردی را که رایج‌تر و عمومی‌تر هستند و کاربرد بیشتری دارند، تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بیمه دندانپزشکی پارسیان نیز برخی از خدمات عمومی و تخصصی این حوزه را در فهرست خود جای داده است که از قرارِ زیر هستند:

خدمات عمومی بیمه پارسیان

انواع خدمات عمومی دندانپزشکی که هزینۀ آن‌ها در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه پارسیان، تحت پوشش این بیمه قرار دارد عبارت‌اند از:

بروساژ دندان (جرمگیری)

بروساژ یا جرمگیری دندان جزو رایج‌ترین درمان‌هایی است که تحت پوشش این بیمه قرار دارد و بیمه‌شدگان می‌توانند از این فرصت برای مدیریت هزینه‌های جلسات درمان خود، استفاده کنند. این روش درمانی برای افرادی به کار می‌رود که با وجود انجام مراقبت‌های لازم و رعایت بهداشت دهان و دندان، تجمع جرم‌ها بر روی دندان‌هایشان، به‌ویژه در نواحی نزدیک به لثه، زیاد و سخت شده است و نیاز به پاکسازی عمقی و اصولی دارند. این پاکسازی طی 4 مرحله یعنی تزریق بی‌حسی موضعی، جرمگیری نواحی مختلف دندان‌ها، روت پلنینگ و شست‌وشوی لثه و دندان، انجام می‌شود و به این ترتیب، سلامت به دهان و دندان‌های بیمار بازمی‌گردد و جلوی بروز آسیب‌های بیشتری مثل پوسیدگی و التهاب لثه وگرفته می‌شود.

پرکردن دندان (ترمیم)

اگر پوسیدگی دندان را تجربه کرده‌ باشید، با موهبتی به‌نام «ترمیم دندان» نیز آشنا هستیداین روش درمانی، رایج‌ترین متدی است که متخصصین دندانپزشکی روی دندان‌های پوسیده اعمال می‌کنندآن‌ها طی این فرایند، دندان آسیب‌دیده را با روش‌ پُرکردن اصلاح می‌کنند تا عملکرد بهتر و ظاهر زیباتری داشته باشددر کلینیک دندانپزشکی صدف، انواع خدمات دندانپزشکی با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و مجرب‌ترین کادر درمانی انجام می‌شوداگر دندان پوسیده دارید، پیش از آنکه پوسیدگی کل دندان را بگیرد و دیر شود، باید برای پرکردن دندان اقدام کنید.

اندو دندان (عصب‌کشی)

اندو دندان یا درمان ریشۀ دندان از دیگر خدماتی است که بیمه دندانپزشکی پارسیان آن را تحت پوشش خود قرار داده است و از آنجا که نسبت به جرمگیری و ترمیم دندان، هزینۀ بسیار بیشتری دارد، وجود بیمه واقعا کمک‌کننده است. این درمان که نام دیگرش عصب‌کشی است، زمانی لازم می‌شود که آسیب‌ها و پوسیدگی‌ها به ناحیۀ پالپ و ریشۀ دندان رسیده باشد؛ زیرا در این وضعیت، ترمیم دندان چاره‌ساز نیست و ریشۀ دندان که به عفونت و التهاب دچار شده است، باید کاملاً پاکسازی شود؛ بنابراین دندانپزشک ابتدا وضعیت دندان را بررسی می‌کند و سپس در حد لازم دندان را خالی می‌کند تا به ریشه دسترسی پیدا کند. در این مرحله، ریشه کاملاً تخلیه و پاکسازی می‌شود و بعد از آن، دندان با مواد مخصوص پر می‌شود و روکش روی آن قرار می‌گیرد. با این درمان، بیمار از دردهای شدید ناشی از التهاب ریشه نجات پیدا می‌کند و درصورت مراقبت درست و رعایت بهداشت، می‌تواند تا مدت‌ها از دندان خود استفاده کند.

ری اندو دندان

در طیف وسیعی از خدمات پوششی که بیمه دندانپزشکی پارسیان ارائه می‌دهد، ری اندو به عنوان یکی از این خدمات قابل توجه است. ری اندو، که در واقع تکرار فرایند عصب‌کشی و درمان ریشه دندان می‌باشد، در شرایطی که دندان مجدداً دچار التهاب یا عفونت شود، ضرورت پیدا می‌کند. این فرآیند شامل خالی کردن دندان از مواد پرکننده‌ای که در درمان قبلی استفاده شده‌اند، پاک‌سازی دقیق کانال‌ها، شستشو و در نهایت، ترمیم مجدد دندان است. علل متعددی مانند آسیب‌دیدگی ناشی از ضربه، وجود ترک‌های نهان، پیچیدگی‌های کانال دندان یا نفوذ مجدد باکتری‌ها می‌توانند منجر به نیاز به ری اندو شوند. بیمه دندانپزشکی پارسیان با پوشش این خدمات تخصصی، اطمینان خاطر را برای مشترکین خود در زمینه مراقبت‌های دندانپزشکی فراهم می‌آورد.

جراحی دندان عقل

دندان عقل را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دندان‌های دهان به حساب آورد که معمولاً برای خیلی از افراد دردسرساز می‌شود و مشکل‌زا‌ترین نوع آن نیز دندان عقل نهفته است که به آن دندان عقل نسج نرم و نسج سخت نیز می‌گویند و برای درمان آن‌ها به جراحی نیاز است. منظور از دندان عقل نسج نرم، دندانی است که در بافت لثه، پنهان شده باشد و منظور از دندان عقل نسج سخت، دندانی است که در بافت استخوانی فک محبوس مانده باشد و علت ضرورت جراحی و خارج‌کردن این نوع دندان عقل، این است که معمولاً منجر به بروز دردهای زیاد در ناحیۀ دهان و سر و فک، التهاب و عفونت، آسیب به دندان‌های دیگر ومی‌شوند و به همین دلیل باید به محض آگاهی از وجود آن‌ها، جراحی بشوند که این جراحی نیز جزو خدمات تحت حمایت بیمه دندانپزشکی پارسیان است.

جراحی دندان عقل با بیمه پارسیان

پروتز دندان 

مورد دیگر از موارد خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی پارسیان، پروتز دندان است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند دندان مصنوعی را جایگزین دندان‌های طبیعی ازدست‌رفته‌شان بکنند. برای انجام این درمان، بعد از بررسی‌ها و معاینات لازم، قالب‌گیری انجام می‌شود و پروتز شخصی‌‌سازی‌شده بعد از آماده‌شدن، در دهان بیمار قرار می‌گیرد.پروتزها معمولاً در دو نوع متحرک و ثابت قابل استفاده هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به شرایط و نیاز بیمار بستگی دارد. پروتز متحرک به پروتزی گفته می‌شود که فرد می‌تواند هر زمان که دلش خواست آن را از دهان خارج کند و مجددا سر جایش بگذارد. پروتز ثابت نیز همان پروتز متحرک است که متخصص آن را با چسب مخصوص و اقدامات لازم، در دهان فیکس می‌کند و قابلیت خروج و جاگذاری مجدد ندارد.

انواع خدمات خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی پارسیان

خدمات عمومی، تنها یک بخش از خدماتی هستند که بیمه تکمیلی پارسیان در پرداخت هزینۀ آن‌ها نقشی دارد و به‌غیر از آن، برخی خدمات تخصصی و هزینه‌بر نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این خدمات، ایمپلنت و ارتودنسی هستند که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت که آن را با عنوان کاشت دندان نیز می‌شناسند یکی از درمان‌های گران و البته پرطرفدار در دندانپزشکی است که جزو خدمات تخصصی تحت پوشش بیمۀ پارسیان محسوب می‌شود.

انسان‌ها به‌دلایل مختلفی مثل تصادفات رانندگی، افتادن از بلندی، ورزش‌های رزمی، عدم رعایت بهداشت، جراحی، عوامل وراثتی و … ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. ازدست‌دادن دندان‌ها به‌دلیل نقصی که در ظاهر و لبخند ایجاد می‌کند و مشکلاتی که در غذاخوردن و گاززدن به وجود می‌آورد می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد و باعث کاهش‌ اعتمادبه‌نفس و بروز مشکلات گوارشی در آن‌ها بشود. درمان ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است که با کاشت یک ریشه و تاج مصنوعی مشابه دندان‌ طبیعی، این مشکلات حل شوند و بیماران بتوانند علاوه‌بر حفظ زیبایی لبخندشان از سلامت جسمانی خود نیز مراقبت کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه پارسیان

قیمت ایمپلنت با بیمه پارسیان چقدر است؟

برآورد هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان و پرداختی بیمه، معمولاً به عوامل مختلفی مثل جنس قطعات ایمپلنت، تعداد دندان‌ها، تعرفۀ کلینیک دندانپزشکی وبستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ ثابتی را برای آن عنوان کرد. افرادی که خواهان آگاهی از قیمت ایمپلنت و محاسبۀ هزینۀ نهایی آن با بیمه هستند، می‌توانند با کلینیک مورد نظرشان که حتماً باید کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد این بیمه باشد، تماس بگیرند و از قیمت دقیق آن باخبر شوند.

ارتودنسی دندان

از دیگر خدمات تحصصی تحت پوشش این بیمه، ارتودنسی دندان است که درمانی نسبتاً گران و زمان‌بر محسوب می‌شود و به 1 الی 3 سال زمان و جلسات متعددی نیاز دارد. این درمان برای افرادی استفاده می‌شود که دندان‌های نامرتب یا مشکلاتی مثل جلوبودن و عقب‌بودن فک و دندان دارند و می‌خواهند به کمک دستگاه‌های ارتودنسی، دندان‌های خود را مرتب و یک‌دست کنند.

بیمه پارسیان تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

سقف پرداخت این بیمه به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً پرداخت‌ها با توجه به نوع بیمۀ فرد، درمان انتخابی و هزینه‌های مربوط به آن، انجام می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توان هزینۀ یکسانی را برای همه در نظر گرفت. نکتۀ مهم این است که بیمه به تعهدات خود پایبند است و هر آنچه باید پرداخت کند را در زمان مقرر انجام می‌دهد.

سخن پایانی

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت و گرانی‌ها به یکی از معضلاتی تبدیل شده است که خیلی از افراد را از رسیدگی به دندان‌هایشان منصرف می‌کند. در چنین شرایطی وجود بیمه‌ها می‌تواند کمک بزرگی باشد تا افراد بتوانند به سلامت دهان و دندان خود برسند. یکی از بهترین بیمه‌هایی که توانسته است در این مورد خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه بدهد، بیمه دندانپزشکی پارسیان است که در این مقاله به معرفی خدمات آن پرداختیم.

کلینیک دندانپزشکی صدف با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب و متخصص، بهترین خدمات را با هدف رضایت بیماران خود ارائه می‌دهد، تا تجربه‌ای امن و مطمئن برای آن‌ها فراهم آورد.

تماس
واتس اپ
مسیریابی
نوبت دهی آنلاین